Кількість туристів в Україні зростає, відповідно зростає і попит на якісні готелі, – Павло Барчук

Співвласник готелю в Буковелі Павло Барчук розповів про перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні сьогодні.

Готельний бізнес є одним із найперспективніших напрямків бізнесу в Україні на сьогодні. Туристична індустрія активно розвивається, а частка іноземних гостей збільшується з кожним роком.  Відповідно, через привабливість інвестування, кількість готелів в Україні росте, та чи всі можуть вони забезпечити якість наданих послуг туристам сьогодні. Журналіст ІА Вежа поспілкувався із співвласником готелю в Буковелі Павлом Барчуком про перспективи розвитку цієї індустрії в Україні та про специфіку відкриття успішного готельного бізнесу сьогодні.

Чи пропорційні попит та пропозиція на готельному ринку України?

Насамперед варто зазначити, що сьогодні туристичний ринок в Україні тільки розвивається, але розвивається дуже динамічно. Як внутрішній так і міжнародний туризм. Кількість туристів зростає, відповідно і попит на якісні готелі пропорційно збільшується, як серед українців так і серед іноземців. На мою думку, на нашому ринку іще дуже мало справді якісних готелів.

Варто також зазначити, що у туристичній сфері існує чимала конкуренція. Люди подорожують, зокрема іноземці, мають великий  досвід проживання в готелях Європи, які значно відрізняються від українських. Саме тому і вимоги до вітчизняних бізнесменів з кожним роком зростають.

Відповідно готелів в Україні по кількості ніби достатньо, але не всі з них є конкурентоспроможними. На українському ринку мало таких, які можуть надати якісне та хороше обслуговування, з наявним базовим набором послуг.

Окресліть складові якісного готельного сервісу

Найперше це емоції. Турист, який приїжджає в готель, разом з отриманням базових послуг, повинен відчувати себе в комфорті. Зараз популярні тенденції серед готельєрів, коли у будівлі намагаються максимально скомпонувати архітектуру – щоб не було такого поділу чи меж як ресторан, лобі, бар, або ж рецепція. Міксуючи різні зони ми створюємо умови, в котрих відвідувач відчуває себе не мешканцем готелю, а радше відчуває себе в оточені домашнього затишку.

Базою сервісу звичайно є забезпечення якісного місця, де гість може відпочити. Відповідно номер має бути обладнаний та задезайнований за усіма вимогами. Важливим аспектом є харчування гостя, а також хороша служба рецепції. Коли відвідувач  вперше поселяється в тому чи іншому готелі, він не знає багато речей, зокрема, чим він може скористатись, що входить у вартість послуг, тощо. Рецепція готелю при виникненні будь-якої потреби повина прийти на допомогу. Водночас працівники готелю повинні бути непомітними, та не створювати незручностей для мешканців.

Результатом хорошого та якісного сервісу є те, що готель стає для туриста острівцем безпеки. Увага персоналу в комплексі з якісними послугами забезпечить готелю відвідуваність та постійний потік клієнтів.

Які основні вимоги до персоналу ви могли би окреслити?

В Україні дедалі більше готелів, ми навчились їх правильно будувати, дотримуватись міжнародних стандартів. Втім справжнє життя готелю дає персонал, котрий у ньому працює. Саме тут і маємо проблему. Ринок готельного бізнесу для нас є новим, тому усі іще навчаються. Ми можемо констатувати брак досвідченого персоналу. Сьогодні триває постійна боротьба за хорошого працівника. Тому для мене дуже важливо, аби персонал постійно навчався та розвивався.

Чи в Україні готельний бізнес є інвестиційно привабливим сьогодні?

Звісно, адже це ринок, що динамічно розвивається і саме тому готельний бізнес  серед найбільш інвестиційно привабливих галузей в Україні. Такий бізнес має хорошу рентабельність та хорошу капіталізацію. Єдина складність, що виникає відразу –  довгі інвестиції, вони часом сягають від 6 до 15 років, в залежності від проекту. Не всі готові вкладати великі гроші і не отримувати прибутку в перші роки введення бізнесу.

Що можете сказати про готелі які працюють під  міжнародними брендами

Саме вони і відрізняються тим, що володіють потрібними вміннями та знаннями всіх цих технологій, які мають мати готелі з хорошим сервісом. Вони знають, як правильно налагодити усі процеси, адже це компанії які вже багато років працюють у цій сфері. За цей час вони все могли відшліфувати на практиці. Варто знову ж на голосити – успішний готельний бізнес дає хорошу емоцію, а емоції ж складаються з деталей,на які українські готельєри часто можуть не звертати увагу взагалі.

Мережевих готелів в Україні сьогодні не так багато. На вашу думку, що сповільнює їхній прихід в Україну?

Сьогодні появу таких готелів гальмує бюрократична складність в країні, зокрема в отримані різних дозвільних документів. Мережеві готелі, що вже працюють на нашому ринку є піонерами цієї справи в Україні. Якщо вони заходять на якусь локацію, то відразу піднімають рівень цієї локації для туристів. Тоді ж, інші готелі, відчувають цю присутність і починають розвиватися, рівнятися та підтягуватися до їхнього рівня.

Що могла б зробити держава, щоб готельна галузь в нашій країні розвивалася швидше і простіше?

Держава – це завжди податки. Якийсь час була ідея лобіювати закон щодо готельної газулі, аби зробити спрощене оподаткування і таким чином стимулювати розвиток, а відповідно і збільшити вкладення туди коштів. Але ніякого зрушення і відповідно рішення немає. Мені здається, що саме такий закон міг би стимулювати готельну галузь. Зокрема збільшити туристичні потоки, особливо залучити ще більше іноземців.

Чи прихильник ви обов’язкової категоризації готелів. Чи може їхня відсутність сприяти гальмуванню заходження в Україну мережевих готелів?

Наскільки мені відомо, у світі існує тенденція відходження від категоризації готелів взагалі. Це повязано з історією про зонування, про те, що людина повинна відчувати себе комфортно. Тому мало ймовірно, що саме це може стати гальмівним фактором. Я думаю у довгостроговій перспективі така тендеція відійде у минуле взагалі. Зараз багато відкривається арт готелів, бутік готелів, які взагалі важко категоризувати.

Які основні тенденції розвитку готелів сьогодні є на ринку 

Найголовніше це надавати якісні послуги, а що найголовніше – робити це стабільно. Зокрема для Буковелю притаманна сезонність, і тут вона яскраво виражена. Нас потірібно вчитися правильним технологіям, систематизовувати всі процеси, адже немає межі досконалості  Та й імідж не створюється миттєво, це поступовий та постійний процес, який стосується не лише готелів.

Що потібно враховувати перед початком введення готельного бізнесу

Перш за все потрібно розуміти, який цей готель має бути, для цього мають працювати маркетологи з локацією. Чи це має бути сіті готель, чи має бути резорт, чи це має бути готель-котеджне містечко. Варто також зауважити, що буде користуватися попитом саме в тій місцевості, де планується будівництво. Далі – відповідно до цих висновків та рішень важливо скласти правильний проект, з якого відповідно потрібно буде розрахувати бюджет, фінансову складову та джерела фінансування для нового бізнесу. Варто також прорахувати усі строки та терміни, визначити приблизну окупність. Важливо також бути готовим, що під час оформлення документів завжди виникають проблеми. Якщо концентруватися лише на труднощах, то молодий готельєр ніколи так і не розпочне власну справу. Усі перешкоди можна вирішити, якщо дійсно цього бажати.

Основна помилка початківців, вважати, що готельний бізнес є легким. Заробив грошей, побудував готель, він собі працює, а ти тільки отримуєш дивіденти. Але не варто вважати це пасивною інвестицією. Щоб готель працював і був конкурентно спроможним,  потрібна постійна та регулярна праця, цим потрібно жити, постійно подорожувати, їздити та вчитися, аби покращувати сервіс у власному готелі.

Чи збільшився туристичний потік за останній роки саме у Буковелі?

Туристичний потік збільшується з кожним роком. Змінюється навіть структура туристичного потоку, постійно збільшується частка іноземців. Якщо минулі роки ми говорили про 17-18% іноземців, то сьогодні можемо говорити вже  про 30%. На це також впливають загальнодержавні справи. Наприклад кожного року покращується інфраструктура, що приваблює туристів. Молодим готельєрам також потрібно звертати на це увагу.

Для прикладу, є локація, є хороший готель, але дістатись туди надзвичайно важко через погані дороги. Це ж звісно буде лише  гальмувати розвиток готельного бізнесу у певному регіоні. Дороги зробили – це відкрило доступ для жителів сусідніх країн. Так само розвиваються і авіаперельоти, що впливає на доступність курорту.

Поки ж Україні не вистачає реклами для іще приваблення туристів. Україна як туристична країна себе взагалі ніяк не позиціонує на зовнішніх ринках, хоч і насправді дуже цікава. Іноземці, які відвідують вперше Буковель дуже захоплені та радо повертаються на відпочинок знову.

категорії
БізнесІнтерв'юНовини Львівщини

Публікації по темі