МАУ в 2018 році скоротила валовий прибуток у 20 разів

Операційний збиток авіакомпанії зріс у 4,3 рази.

ПрАТ “Авіакомпанія “Міжнародні авіалінії України”, найбільший український авіаперевізник, у 2018 році збільшило виручку на 22,7% – до 27,12 мільярдів гривень. Водночас, скоротила валовий прибуток у 20 разів.

Про це повідомляється у річному звіті компанії, оприлюдненому на сайті.

Згідно з ним, чистий збиток МАУ за 2018 рік становив 2 млрд 696,132 млн грн – це в 8,9 рази перевищує показник 2017 року.

Авіакомпанія у 2018 році скоротила валовий прибуток у 20 разів – до 85,01 млн грн. Її операційний збиток зріс у 4,3 рази – до 2 млрд 757,52 млн грн.

Залишок коштів на кінець минулого року, згідно зі звітом, становив 160,95 млн грн у порівнянні з 260,94 млн грн роком раніше. Це пов’язано з тим, що чистий грошовий потік від операційної діяльності став негативним – 57,02 млн грн проти позитивного результату в 362,02 млн грн за 2017 рік.

Водночас МАУ вдалося отримати 350,88 млн грн чистого грошового потоку від фінансової діяльності (“мінус” 8,14 млн грн у 2017 році), що майже компенсувало чисті витрати на інвестдіяльність у 380,85 млн грн (412,21 млн грн). Цього вдалося досягти за рахунок залучення 289,8 млн грн позик і продажу частки в дочірньому підприємстві на 140 млн грн.

У матеріалах зазначається, що негативна розрахункова вартість чистих активів авіакомпанії за 2018 рік зросла більш ніж удвічі – до 5 млрд 240,47 млн грн.

Також, згідно зі звітом, вартість використовуваних МАУ транспортних засобів за минулий рік збільшилася на 40,7% – до 28,69 млрд грн. При цьому майже всі ці засоби МАУ орендує (вартість власних знизилася вдвічі – до 0,5 млн грн.).

У розділі про зобов’язання авіакомпанія вказала два прострочених кредити банкам на 650,4 млн грн і векселі на 299,5 млн грн.

Також на сайті повідомляється, що МАУ з її авіапарком у 42 літаки різних модифікацій у 2018 році перевезла понад 8 млн пасажирів, що на 15% перевищило показник 2017 року.

Частка трансферних пасажирів на регулярних рейсах МАУ становила 53%.

За 2018 рік перевізник виконав 61,5 тис. рейсів – на 9% більше, ніж у 2017 році. Коефіцієнт зайнятості пасажирських крісел склав 81%.

Нагадаємо, як повідомляли раніше, Авіакомпанія “Міжнародні авіалінії України” змінила структуру тарифів економічного класу на внутрішніх та міжнародних рейсах.

Авіакомпанія почала використовувати три нових підтарифи: Economy Light, Economy Standard та Economy Premium. Їх правила відрізняються в залежності від того, є рейс середньомагістральним або далекомагістральним.

Economy Light на внутрішніх рейсах і середньомагістральних міжнародних рейсах об’єднав особливості безбагажних тарифів “low cost” і “тільки ручна поклажа”. Квитки, придбані за цим підкласом, дозволяють провозити тільки одне місце ручної поклажі вагою до 7 кг, не підлягають обміну або поверненню. Раніше тариф “тільки ручна поклажа” дозволяв змінювати дату вильоту після оплати штрафу.

Довідка

Авіакомпанія МАУ заснована в 1992 році. Згідно з даними системи розкриття інформації НКЦПФР і держреєстру, 100% прямо або опосередковано контролює кіпрська “Онтобет Промоушінз Лімітед”, бенеціфіари якої не розголошуються. Водночас, за словами голови наглядової ради МАУ Арона Майберга, одним із кінцевих бенефіціарів авіакомпанії є олігарх Ігор Коломойський.

категорії
Бізнес

Публікації по темі