Непереборне прагнення до натурального: за результатами аналізу ринку ягід в Україні

Аналіз ринку ягід в Україні, проведений консалтинговою компанією Pro-Consulting, показує, що в 2018 році поставки українських ягід за кордон зросли у вісім разів порівняно з 2014 роком.

Попри всі досягнення цивілізації, людина залишається частиною природи і не може розірвати зв’язок з нею без шкоди для себе. Звідси набирає обертів тяга до натуральних харчів, косметики, одягу, будівельних матеріалів. Тому з кожним роком все більше людей прислухається до рекомендацій адептів здорового харчування, а значить продукція, що вирощується на українських полях і в садах, користується все більшою популярністю і на внутрішньому, і на міжнародному ринках.

Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку ягід в Україні.

Сьогодні і дрібні фермери, і великі господарства активно розвивають ягідний бізнес, щоб скоріше скористатися перспективами на цьому ринку. Внутрішній попит на ягоди в Україні вже практично повністю задовольняється вітчизняними виробниками, обсяг імпорту не сягає й одного відсотка від споживання.

Аналіз ринку ягід в Україні, проведений консалтинговою компанією Pro-Consulting, показує, що в 2018 році поставки українських ягід за кордон зросли у вісім разів порівняно з 2014 роком. І хоча в натуральному вираженні експорт все ще не великий, всього 5-6 тис. тонн, але має величезний потенціал для зростання. В даний час 75% експорту вирощених в Україні ягід припадає на Євросоюз. Причому, половину експорту в Європу забирає Польща, на території якої здійснюється подальша переробка ягід. Вирощування продукції відповідно до міжнародних вимог і стандартів дозволить реалізовувати ягоди не тільки в ЄС, але і на інші ємні ринки, наприклад, в Азії чи на Близький Схід.

Проведене маркетингове дослідження свідчить, що основними покупцями ягід в Україні, та й в усьому іншому світі, є жінки.

А жінка, коли вибирає той чи інший товар, керується не тільки прихованими споживчими якостями, а й емоціями, які у неї виникають в процесі покупки. Тому віддається перевага ягодам з гарним зовнішнім виглядом, красиво упакованим, вітаються також оригінальні рішення, такі як, наприклад, суниця в шоколаді, яка з‘явилася в продажу. Де жінки, там і діти, а дітей більше приваблюють не тільки самі ягоди, а й солодощі на їх основі, здатні замінити цукерки з хімічними добавками.

За результатами аналізу ринку ягід в Україні можна прогнозувати його подальший кількісний і якісний розвиток в середньостроковій перспективі. Основними напрямками такого розвитку будуть наступні:

  • шокова заморозка ягід для тривалого збереження їх властивостей;
  • переробка в соки, компоти, фруктові напої;
  • використання в кондитерських виробах;
  • приготування варення;
  • виробництво натуральної косметики;
  • випуск дитячого харчування;
  • виготовлення натуральних добавок для чаю та молочних продуктів замість штучних ароматизаторів;
  • виробництво вина, настоянок, коктейлів та іншої алкогольної продукції.

Очікується, що нові учасники рику ягід в Україні будуть віддавати більшу перевагу не популярним сьогодні полуниці, малині і смородині, а нішевим культурам, в сегменті яких не така висока конкуренція.

категорії
Бізнес

Публікації по темі