Україні бракує виробників дорожніх загороджень – Pro-Consulting

Спостерігається повна відсутність імпортованої продукції та дефіцит кваліфікованих кадрів для організації великих виробництв.

Аналіз ринку дорожніх загороджень в Україні показує наявність величезного потенціалу в цій сфері. Наша країна займає одне з останніх місць в Європі по забезпеченості дорогами як на одиницю території, так і на кількість жителів. У той же час, рівень автомобілізації українців неухильно підвищується і скоро наблизитися до середньоєвропейського.

Аналітиками Pro-Consulting проведено аналіз ринку дорожніх огороджень в Україні. В результаті проведеної роботи визначено обсяги виробництва дорожніх огороджень в Україні в натуральному і грошовому вимірі, розраховані частки основних компаній-виробників, дано прогноз розвитку ринку в короткостроковій перспективі.

Як випливає з назви, дорожні огорожі є елементом доріг, призначеним для запобігання з’їзду з них або перетину транспортом розділових смуг. Тому параметри ринку дорожніх загороджень безпосередньо пов’язані з обсягами будівництва і ремонту дорожньої мережі. Серед інших чинників, що впливають на учасників досліджуваного ринку, можна виділити доступність і ціну металу, собівартість виробництва.

Крім того, навіть існуючі сьогодні дороги забезпечені огородженнями лише на 45%. Проте, темпи дорожнього будівництва в Україні до останнього часу не вселяли особливого оптимізму в учасників ринку дорожніх огороджень – за десять років побудовано всього 1460 км автодоріг загального користування.

Надії на збільшення обсягу ринку зв’язуються з проведеним у 2018 році розмежуванням відповідальності за дороги державного та місцевого значення між Укравтодором та обласними держадміністраціями, а також початком роботи Дорожнього фонду. В результаті, обсяги фінансування будівництва та ремонту доріг зросли з 33 млрд грн. в 2018 році до понад 43 млрд грн. в 2019-му. Крім того, очікуються інвестиції в обсязі 75 млрд грн. в 2020 році.

На ринку дорожнього будівництва почали з’являтися нові підрядники, які займають місце Укравтодору в сегменті місцевих доріг, зокрема, в 2018 році договори про закупівлю дорожніх огороджень уклали 334 нові компанії.

Результати проведеного дослідження ринку дорожніх огороджень в Україні дозволяють виділити наступні його особливості:

  • практично повна відсутність імпортної продукції;
  • обмежена кількість компаній-виробників, загроза монополізації;
  • дефіцит кваліфікованих кадрів для організації великих виробництв;
  • корумпованість, «затягування» тендерів;
  • неефективний розподіл грошей, призначених на ремонт і будівництво доріг.

Обсяг ринку дорожніх огороджень в Україні за період 2018 – 6 міс. 2019 року незначно виріс в натуральному вираженні, що пов’язано зі збільшенням виробництва продукції і майже повною відсутністю експорту. Подальша динаміка даного ринку буде залежати від ефективності проведених в сфері дорожнього будівництва реформ.

 

категорії
Бізнес

Публікації по темі