Розведення равликів – перспективний бізнес для України – аналітик

За останні чотири роки ринок українських равликів виріс в сто раз.
Джерело: musthaveforyou.mediasole.ru

Українські жаби та равлики користуються попитом за кордоном. Вони не дуже популярні вдома, проте дуже перспективні.

Про це розповів Іван Шпак, аналітик компанії Pro-Consulting.

За останні чотири роки ринок українських равликів виріс в сто раз, свідчить зростання експорту. Популярність цього виду бізнесу пояснюється високою додатковою вартістю, а також тим, що для вирощування великої кількості равликів потрібні невеликі площі.

Щорічне споживання равликів на світовому ринку перевищує 120 тисяч тонн, а пропозиція покриває попит тільки на 60-70%. Найвідоміші види равликів для розведення в Україні – ХЕЛІКС і Ахатина. Розведення равликів починається з покупки маточного стада, середня оптова ціна якого не менше 3-4 євро за кілограм (від 1000 кг), для отримання стабільного виводка в стаді має бути мінімум 500 равликів. Багато виробників радять шукати їх в Польщі, тому що там виробництво равликів знаходиться на більш розвиненому рівні. До того ж, близьке географічне розташування знижує ризики загибелі равликів і витрати на транспортування.

Як у жаб, так і у равликів існує два варіанти розведення: натуральний (загінний) і тепличний. Загінний спосіб передбачає розведення равликів на відкритому повітрі. Витрати передбачають покупку кормів і матеріалів для огорожі. Однак, крім плюсів (незначних витрат), мінусами є те, що молюсків необхідно захищати від хижаків, складніше контролювали вологість місця, де вони вирощуються. Цей спосіб більше підходить для розведення равликів в теплий період, з квітня по вересень.

У облаштованих теплицях розводити равликів можна цілий рік, однак необхідні додаткові інвестиції в обладнання. Для маточного стада в 750 особин необхідно 4 кв. м закритого приміщення для самого стада, 8 кв. м приміщення для інкубації яєць і молодняку, пластмасові бокси для утримання дорослих равликів маточного стада, металеві стелажі, а також вольєр для вирощування основного стада.

Основний раціон равликів – зелень. Крім цього, їх необхідно підгодовувати крейдою, кукурудзою, комбікормами і сухим молоком. Також не зайвим буде спеціальний корм для равликів, особливо в зимові періоди.

На світовому ринку Франція є основним імпортером і експортером (реекспорт) равликів. Загалом європейський ринок споживає близько 60% всіх равликів в світі.

За 2017-6 міс. 2018 року на Литву довелося більше 80% всього експорту українських равликів, що становить близько 87% всього обсягу виробництва. У Литві равликів готують для подальшої обробки і продажу їх на європейські ринку у вигляді готових страв або заморожених напівфабрикатів.

Висока популярність равликів на європейському ринку, велика додана вартість кінцевого продукту і оптимальні кліматичні умови для їх вирощування створили в Україні необхідні умови для подальшого розвитку даного виду бізнесу.

У ціновому плані на ринку України спостерігається суттєва різниця між експортними цінами на живих заморожених равликів і готовими стравами з равликів від виробників на внутрішньому ринку. Середня експорту ціна становив 1,1 дол. США за кілограм, в той час як ціна на готові страви з равликів (ескарго) могли бути вище в 10-20 разів.

Серед унікальних делікатесів значне місце займає і жаб’яче м’ясо. В Україні жаб’ячі лапки не вважають популярним і поширеним продуктом, продаються вони  здебільшого в рибних магазинах, де так само представлені і інші делікатесні види морепродуктів і м’яса. Як і равликів, готові жаб’ячі лапки подають в ресторанах з європейською і екзотичною кухнею. Незважаючи на низьку популярність, виробництвом жаб’ячих лапок Україна займалася ще в 70 роках. Ферми з їх вирощування знаходилися в західних і південних регіонах країни. Імпортерами в той час були країни південної Європи, в основному Франція. У той час ціна на цей делікатес була в кілька разів вище, ніж на дорогі види риб. Щорічний обсяг експорту становив до 100 т.

Сьогодні такого значного внутрішнього вирощування вже немає. Більша частина попиту на жаб’ячі лапки в Україні задовольняється ​​імпортною продукцією. Продукція українських виробників представлена ​​дрібними фермами, однак високий рівень споживання жаб’ячих лапок в країнах ЄС на ряду зі скороченням популяції в усьому світі, відроджує інтерес українських підприємців до відкриття більших жаб’ячих ферм сьогодні.

Тож основний попит на жаб’яче м’ясо доводиться на європейські країни, де даний продукт вважається делікатесом. У східних країнах (Китай, В’єтнам та інші), жаб’яче м’ясо продається в маленьких і великих супермаркетах поряд з іншими видами м’яса і риби, однак ціна на них також висока. У східних країнах середня вартість свіжого м’яса 3.5-4 USD \ кг. Тоді як вартість жаб’ячих лапок в роздріб починається від 7 USD \ кг., Середні оптові ціни 5-7 USD \ кг.

Якщо розглядати географію імпорту жаб’ячих лапок в Україні, то 98% продукту в замороженому вигляді імпортується з Індонезії, інша частина імпортних поставок припадає на жаб’ячі лапки з Франції. Велика частка жаб’ячих лапок з Індонезії в першу чергу пояснюється низькою вартість при однаковому рівні якості продукції. На Індонезію припадає близько 84% поставок жаб’ячих лапок в країни ЄС, де основними їх споживачами є Бельгія, Франція і Нідерланди.

В Україні жаб’яче м’ясо не має особливої популярності і представлено виключно як делікатесний продукт, який подають в ресторанах європейської або екзотичної кухні. Тож виробники жаб співпрацюють з великими продуктовими магазинами та ресторанами в Україні, але здебільшого вирощують їх на експорт. Через скорочення популяції жаб у всьому світі, зокрема, в найбільших країнах-виробниках (Індонезії, Китаї і В’єтнамі), попит на українські жаби росте.

категорії
Бізнес

Публікації по темі