У бізнесі надважливе значення мають репутація та зв’язки, – Олександр Магунь

Про діяльність клубу, його цілі та засади розповів Олександр Магунь, засновник West Ukrainian Business Club.

West Ukrainian Business Club об’єднав численних бізнесменів та перших осіб компаній. Його було створено як платформу для комунікації та розвитку. На сьогодні – це цілісна екосистема, де кожен з учасників підсилює один одного. Про діяльність клубу, його цілі та засади розповів Олександр Магунь, засновник West Ukrainian Business Club.

Розкажіть про West Ukrainian Business Club. Як з’явилася ідея його створення та хто є його учасниками?

Ідея створення народилась понад шість років тому, сам же West Ukrainian Business Club був створений 5 липня 2014 року. Близько року я збирав інформацію про різні об’єднання, про різні формати проведення івентів, відвідував різноманітні спільноти та спостерігав як все працює у них. У кінцевому результаті цих пошуків був створений цей продукт.

Як саме з’явилася ідея, скажу без легенди, направду, в мене в оточені завжди було багато людей. В один короткий проміжок часу мені довелось побувати в декількох компаніях у різних містах і я подумав, якщо я познайомлю одного власника бізнесу з одного міста, з іншим підприємцем з іншого міста – вони зможуть підсилити та бути корисними одне одному. Власне це підштовхнуло до тієї думки, що необхідно створити якісну платформу, котра служитиме меті об’єднати підприємців задля спільного досягнення цілей.

Учасники West Ukrainian Business Club – це власники або перші особи компаній. На моє переконання, можна прочитати багато книг, переглянути сотні тренінгів, втім спеціалістом у всьому стати неможливо. Кожен учасник клубу є найкращим у тій чи іншій галузі, у клубі вони комунікують та підсилюють один одного. Особисто я спеціаліст із комунікацій та водночас власник ювелірного бізнесу, що понад десять років працює на ринку. Тобі не потрібно витрачати багато часу на книги чи тренінги, достатньо звернутись до мене з питанням про комунікації чи ювелірний бізнес та отримати максимум практичної інформації за короткий час.

Основна ідея West Ukrainian Business Club – абсолютна синергія учасників клубу завдяки котрій кожен із нас може рухатись швидше до своєї цілі. Я живу у парадигмі, де ми є середньостатистичним між людьми, що нас оточують. Коли у тебе сильне оточення, ти підсилюєш себе компетенціями тих людей, що тебе оточують.

Учасники клубу володіють дуже різними видами бізнесу, працюють у різних галузях, що часто не перетинаються між собою. Як комунікація всередині клубу допомагає їм розвиватись у своїй сфері діяльності?

Ми не кластер, не асоціація, ми клуб. Ми об’єднуємо не бізнеси чи підприємства, ми об’єднуємо людей певного кола – власників бізнесу та перших осіб. Не дарма кажуть, що у нас є душа, адже у клубі існує атмосфера сімейності та душевності.

У своїй більшості підприємці одинокі. Не дивлячись на те, що нас оточує велика кількість людей, за великим рахунком, нам немає з ким поспілкуватись на ті теми котрі нас хвилюють. За нами тягнуться якісь взаємовідносини з однокласниками, сусідами, колегами по роботі, сім’єю та спробуй з ними обговорити своє бачення щодо створення нового бізнесу або розширення існуючого, поговорити про воронку продажів, про маркетинг, про шлях споживача, про мотивацію працівників, про систему лояльності, спробуй знайти серед них людей, що проінвестують твій бізнес. Це складно.

Клуб дає кожному учаснику ту комунікацію, котрої їм бракує. West Ukrainian Business Club – це середовище тих людей, які взаємодіють та підтримують одне одного, вони можуть поділитись корисними контактами, дати слушну пораду, розповісти про власний досвід чи стати партнером у бізнесі, або ж стати інвестором.

Як виглядає співпраця учасників клубу між собою?

У першу чергу, у нас є щоденна співпраця. Є спільний чат в котрому щодня є безліч запитів від членів клубу: порекомендуйте надійного підрядника, дайте той чи інший контакт, поділіться інформацією про компанію, допоможіть з логістикою, тощо. Тому всілякі побутові питання обговорюються у чаті.

Друге – це колаборація, співпраця між одноклубниками відбувається доволі часто. І це власне одна із стратегічних цілей, що я ставив перед собою створюючи цей клуб – об’єднання людей задля створення нового чи підсилення існуючого.

Власне це одна із трьох стратегічних цілей, що ми декларуємо. Перше – це розвиток особистості. Через отриману інформацію, через отриману комунікацію, обмін досвідом з спікерами котрих ми запрошуємо, що є виключно практиками у свої галузі, ти розвиваєшся. Друге – розвиток компаній учасників клубу. Тобто у колаборації з іншими учасниками клубу ви маєте можливість або розвивати динамічно власну компанію, долучивши можливості одноклубника, не обов’язково фінансові, або спільно створити новий продукт. Третє – розвиток зв’язків. На сьогодні існують лише дві надважливі речі – репутація та зв’язки. Забери все, маєш хорошу репутацію та зв’язки, і ти завжди зможеш досягти успіху.

Окрім спілкування та подій в середині клубу, West Ukrainian Business Club проводить публічні події із запрошенням різноманітних спікерів. Яка мета таких зустрічей?

Івенти ми робимо в різних форматах. Перше у нас є формат із запрошеним спікером. Ми запрошуємо людину котра має чим з нами поділитись, і це не завжди розмови про бізнес. Приміром 31 січня у нас відбулась зустріч присвячена темі здоров’я та біохакінгу, ми запросили власника клініки, практика, що займається біохакінгом, котрий розповідатиме чому здоровий спосіб життя необхідність, для чого він потрібен підприємцям, як він впливає на менеджмент, тощо. У цьому форматі ми зустрічаємось з політиками, бізнесменами, з футурологами, з будь-ким хто буде нам цікавий. Це ми називаємо центральною зустріччю. Така зустріч може відбуватись у різних форматах, гість може приїхати до нас із презентацією, або ж зустріч відбувається у форматі питань та відповідей. Також є формат виїзної зустрічі. Ми були в Івано-Франківську, в Тернополі, в Рівному, в Києві, в Одесі, та в інших містах. Виїзний формат зустрічей ми робимо навмисно, адже змінюючи місто ти розширюєш зв’язки. Зокрема на такі зустрічі запрошуємо підприємців, котрі є нашими однодумцями, нашими партнерами у тому місті де ми проводимо таку зустріч.

Також ми проводимо закриті зустрічі, це smart talks networking – формат, котрий ми запровадили нещодавно. Ми проводимо такі зустрічі крайньої п’ятниці у місяці. Цей формат дуже важливий для нас, адже під час центральних зустрічей у нас немає можливості розповісти про наші бізнеси чи про якісь наші новини, ефір зайнятий тим спікером котрого ми запросили. Smart talks networking – це ті зустрічі, під час котрих ми маємо можливість донести інформацію одних учасників клубу до інших. Приміром хтось розпочав новий бізнес або хоче розповісти про щось своє, має можливість зробити це під час таких зустрічей. Якщо перший формат – це розвиток, то другий – це колаборація між учасниками.

Третій формат – це peer to peer. Це дуже ціннісний формат з точки зору клубу, адже саме він формує фундамент. Ми ділимось на групи орієнтовно по десять чоловік. Ці групи є сталі, не змінні. У них ми спілкуємось про кейси, що стосуються виключно учасників групи. Усе спілкування відбувається в конфіденційному форматі формуючи зворотній зв’язок по даному кейсу. Кожен з учасників клубу бере участь у форматі peer to peer: він прийшов на зустріч, розповів які у нього проблеми, та отримав дев’ять зворотних відповідей від колег, які не радять, а говорять свою точку зору, як би вони вчинили у ситуації, котру обговорюють. Таке спілкування формує кістяк довіри. Цей формат, для мене особисто, ціннісний.

Крім цих форматів, ми зробили різноманітні групи: покер, мафія, сквош, футбол, будь-що що може об’єднувати учасників клубу в неофіційній атмосфері.

Ваш клуб створив бізнес-школу West Ukrainian Business School. Яка мета цього проекту?

Ідея створити бізнес-школу з’явилася від зворотного. До нас надійшла пропозиція долучитись до створення молодої бізнес-спільноти із правильними цінностями. Я довго думав в якому форматі це можна було б реалізувати. Власне так я дійшов до думки створити бізнес школу, аби в подальшому об’єднати випускників у класну молодіжну спільноту з правильними цінностями.

Бізнес-школа, це абсолютний “win-win” для всіх. Для учасників клубу – виклик стати на щабель вище в піраміді Маслоу, адже це про формат “віддай, поділись”. Кожен з нас свідомий та самодостатній, готовий віддавати. У чому іще для них перевага, ми допоможемо їм структурувати їх сильні сторони, правильно це презентувати, кому це потрібно оформити у презентацію, вони можуть вдосконали вміння публічних виступів, знайти партнера у бізнес, куди інвестувати, якщо ідея учня їм здаватиметься цікавою, вони тісно співпрацюватимуть у викладацькому складі, почують одне одного, одне одного підсилять.

Для студентів “win” – студенти отримають кожен свого наставника, ментора, що проведе їх через все навчання, допоможе якщо щось буде незрозумілим. Студент приходить з ідеєю, а саме так ми їх обирали – за найкращими ідеями, котрих було понад 220, отримає свого ментора, наставника у вигляді одного із викладачів, проведе свою ідею через всі сегменти бізнесу під час навчання у школі, і в подальшому три найкращі ідеї, що будуть визначені викладачами, будуть представленні учасникам клубу задля пошуку інвестицій на їх реалізацію. Тобто кожен із 22 учасників школи прийде з ідеєю та може піти з грошима, якщо він знайде фінансову підтримку.

Третій “win” для клубу – West Ukrainian Business School проект, що має соціальне навантаження. Двоє студентів матимуть можливість навчатись безкоштовно, що стало можливим завдяки підтримці наших партнерів Edem Golf Club, ThinkGlobal Lviv, SHOco. Водночас усі студенти, що мають бажання навчатись мистецтву ведення бізнесу, навчатимуться у практиків, що володіють власними компаніями та хорошою репутацією. Тобто мета – популяризація та розвиток підприємництва. Ми робимо це не словом а ділом.

Повертаючись до розмови про клуб, назвіть декілька прикладів бізнес проектів, що були створені у співпраці членів клубу

Для прикладу, два конкуренти, що займались гуртовою торгівлею, стали партнерами та створили будівельний бізнес – компанію “Срібний дім”. Також серед прикладів можна згадати компанію “Авто плюс”, що торгує запчастинами до автомобілів. Іще одну компанію учасники клубу створили спільно з партнерами у Польщі та США. Вони виготовляють мілітарі продукцію: рюкзаки, ліхтарики, приціли. Насправді таких прикладів багато.

Чи можете назвати яскравих представників клубу? 

Буде дуже неправильно, некоректно виділяти когось із тих людей, що є учасниками клубу. Я з великою повагою ставлюсь до кожного учасника клубу, усі вони пройшли певну ратифікацію перед тим як потрапити до нас. Виділяти когось за кількістю нулів – неправильно. Усі учасники клубу прекрасні люди, і головне що їх об’єднує – енергія на створення та бажання розвиватись, підтримувати одне одного. А кількість нулів – немає жодного значення.

категорії
БізнесІнтерв'юНовини

Публікації по темі