Вантажні перевізники несуть збитки через обмеження руху автодорогами в спеку

Штрафні санкції перевізникам, за зрив строків поставки вантажу через спеку, може сягати 10%-50% від суми, яка була виплачена як завдаток перевізнику

З червня, на автомобільних дорогах загального користування, заборонено рух у спеку вантажівкам загальною масою понад 24 тони або з навантаженням на вісь більше 7 тон. Через такі сезонні обмеження вантажні перевізники несуть збитки, інколи в розмірі повної вартості вантажу.

Сезоні обмеження руху автошляхами України передбаченні вимогами Законів України «Про дорожній рух», «Про автомобільні дороги» та постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».

«При високих температурах повітря дорожнє покриття нагрівається до критичних температурних показників, в результаті чого конструкція дорожнього полотна може різко втратити несучу здатність. Рухаючись по дорозі, покриття якої схильне до  деформацій, великоваговий транспорт загальною масою понад 24 тонн з навантаженням понад 7 тонн на вісь залишає на ньому свій слід – глибокі колії, по яких утворюються тріщини, таким чином руйнуючи дорожнє покриття», – зазначили у прес-центрі Служби автомобільних доріг України.

Відтак, за умов підвищення температури повітря від +28° С, з першого червня, вантажівкам дозволено рух лише вночі, а вдень водії такого транспорту можуть скористатися спеціальними майданчиками для тимчасового простою і стоянками поблизу об’єктів дорожнього сервісу.

Втім водії часто порушують офіційні приписи, сплачуючи адміністративне стягнення у розмірі 250 гривень, якщо спіймають на гарячому. Вантажоперевізники зобов’язанні завжди виконати перевезення вантажу вчасно, з урахуванням усіх тонкощів перетину державного кордону і перевірок вантажу, адже за невчасно виконане завдання автоперевізників штрафують вже іноземні замовники.

«За час простою автоперевізники не отримують коштів. Ми витрачаємо свій час безкоштовно простоюючи в спекотну погоду. А для будь-якого водія час – це гроші. Ти не виконав завдання вчасно – замовник відмовиться від подальшої співпраці та знайде іншого перевізника, що доставить вантаж вчасно. У тій самій Польщі, там все-по іншому. Дороги не плавляться, бо вони зроблені на совість», – розповідає Андрій Іванчук,  перевізник з Волині.

Вантажні перевізники зазначають, що у поточному році, через сприятливі кліматичні умови, українські перевізники не зазнають значних матеріальних збитків через простій транспортних засобів у спекотну пору.

«Завдяки сприятливим кліматичним умовам, цього року мало спекотних днів, у водіїв, які здійснюють міжнародні перевезення – проблем ніяких», – наголосили у компанії «Оптіма».

Втім минулоріч, за словами представника компанії, перевізник поніс значно більше втрат через зрив термінів поставки. Штрафують перевізників, якщо вантаж не прибуде вчасно, згідно з укладеним договором між замовником і виконавцем.

«Штрафні стягнення залежать від прописаного договору між замовником і виконавцем. Інколи, коли вантаж затримується через прикордонні формальності або спеку, в контракті може бути зазначена конкретна сума стягнення, якщо вантаж не прибуде вчасно. Це у відсотковому еквіваленті може становити 10%-50% від суми, яка була виплачена як завдаток перевізнику. Це загалом стосується особливих замовлень», – повідомили в автоперевізній компанії «Оптіма».

Збитки від простою вантажівок через спеку залежать від того, скільки рейсів виконує компанія.

«Збитки від простою вантажівок через спеку залежать від того, скільки рейсів виконує компанія. Чим більше замовлень, тим вища ймовірність, що збитків буде більше. Ми не підраховували за минулий рік, скільки саме збитків було нанесено нашій компанії через простій вантажівок. Втім однозначно такі випадки були, коли через простій або затори на пропускних пунктах контракти зривались і ми повинні були надсилати їм компенсацію, яка була прописана у договорі», – зазначають представники компанії «Оптіма».

Заборона на пересування вантажного транспорту у спеку ніяким чином не впливає на репутацію Львівщини як міжнародного транспортного коридору до країн ЄС.

«Це є загальноприйняті правила, які працюють не тільки в Україні, але й на території усіх країн Європейського Союзу. Є державні вимоги, що якщо температура повітря вища, ніж  +28° С – рух вантажного транспорту заборонений. Так працює і в нас, і на території інших держав. Загалом у кожної країни є своє визначення температурних режимів», – наголосив Роман Кокотайло, в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку ЛОДА.

У Львівській обласній державній адміністрації також додали, що в літній період на дорогах області діє 51 пункт відстою великовантажного транспорту.

категорії
БізнесНовини

Публікації по темі