Держгеонадра: Попит на електрокари підняв питання запасів та видобутку кольорових металів в Україні

Україна посідає перше місце в світі за підтвердженими запасами марганцю та друге місце за обсягом загальних запасів.

На сьогодні на дорогах різних країн світу, в тому числі ЄС, значно росте кількість електрокарів та гібридних автомобілів, для виготовлення ключового компоненту яких, а саме акумуляторів, потрібна специфічна сировина – кольорові метали. Попит на електрокари підняв питання наявності запасів та можливості видобутку літію, нікелю, кобальту та марганцю. Україна також має запаси цих металів та в майбутньому може стати постачальником цієї сировини на світовий ринок.

Про це інформує “Урядовий портал”.

В Державній службі геології та надр повідомили, що за кількістю покладів деяких зі згаданих металів Україна посідає перше місце в світі, геологічні поклади інших потребують подальшого вивчення та залучення інвестицій.

Марганець

Україна посідає перше місце в світі за підтвердженими запасами марганцю та друге місце за обсягом загальних запасів. В Дніпропетровській та Запорізькій областях розташований найбільший за покладами марганцю в світі Нікопольський марганцеворудний басейн. Окрім Нікопольського родовища, марганцеві руди добуваються на Велико-Токмацькому родовищі (Запорізька область) та на техногенному (утвореному в результаті промислової діяльності) шламосховищі ім. Максимова (Дніпропетровська обл.). Балансові запаси марганцю на Нікопольському, Федорівському (Дніпропетровська та Хероснька обл.) та Велико-Токмацькому родовищі становлять 2,37 млрд т, позабалнсові – 53 млн т, запаси згаданого шламосховища становлять 6,35 млн т. У 2018р видобуток марганцевих руд проводився на Нікопольському родовищі (видобуто 3 535 тис т) та на шламосховищі (237,3 т).

Нікель та кобальт

Родовища нікелю та кобальту розташовані в Кіровоградській та Дніпропетровській областях. 12 родовищ нікелю містять 217,8 тис. т балансових та 121,2 тис. т позабалансових запасів. Балансові запаси кобальту враховуються по одинадцяти кобальтвміщуючих силікатно-нікелевих родовищах та становлять 9 859 т (позабалансові – 8 020 т). На сьогодні видобуток нікелевовмісної руди здійснюється для виготовлення феросплавів для потреб металургії. Окремо видобутку кобальту не здійснюється. В Держгеонадрах вважають, що перспективними для видобутку нікелю є сульфідно-мідно-нікелеві родовища, зокрема Прутівська ділянка, яка розташована в Житомирській області. Запаси нікелю та кобальту в таких родовищах оцінюються в тисячі тонн.

Літій

Родовища літію розташовані в Кіровоградській, Донецькій, Дніпропетровській та Житомирській областях. Державним балансом запасів корисних копалин України обліковується три родовища руд літію: Шевченківське (Донецька обл.), Полохівське (Кіровоградська обл.) та Добре (Кіровоградська обл.). Обсяг запасів літію, відповідно до законодавства, становить державну таємницю. В 2017-2018 рр спецдозволи на видобуток літію отримали ТОВ «Петро-Консалтинг» та ТОВ «Регіональні інвестиційні технології», проте видобуток не проводився. В Держгеонадра вважають, що в України є достатньо високі перспективи створення власної мінерально-сировинної бази літію та перетворення з країни-імпортера в експортера літієвої продукції.

За словами т. в. о. Голови Держгеонадра Олега Кирилюка, на сьогодні іноземні компанії досить активно проявляють інтерес до видобутку кольорових металів на території України. Серед зацікавлених сторін є: Бразилія, Китай, Японія, Канада, США, Австрія та вітчизняні компанії з іноземними інвестиціями.

«Видобуток літію, кобальту, нікелю та марганцевих руд в Україні поки що є не досить високий, але Україною зацікавився Євросоюз, адже на сьогодні існує проблема постачання критичної сировини для потреб промисловості країн ЄС», – зазначив Олег Кирилюк, додавши, що на сьогодні Європа на 100% залежить від імпортних поставок ніобій-танталових руд та ще ряду інших рідкоземельних корисних копалин, тому країни ЄС шукають можливості реалізації проектів з пошуку та видобутку такої сировини в Україні.

Нагадаємо, в Україні зріс попит на електрокари вдвічі. Як і роком раніше, левову частку первинного ринку електрокарів охопили імпортовані машини з пробігом (80%). Найпопулярнішим електромобілем на українському ринку залишається NISSAN Leaf.

категорії
Економіка

Публікації по темі