ФРУ про Бюро фінансових розслідувань

З самого початку роботи зі створення Бюро ФРУ виступала послідовним прихильником необхідності реформування правоохоронних структур, що опікуються попередженням та боротьбою з злочинністю у сфері публічних фінансів.

Експерти з Федирації роботодавців України розповідають про Бюро фінансових розслідувань, який наразі готується до другого читання.

Про це йдеться на сторінці у Facebook Федирації роботодавців України.

2 жовтня Верховною Радою у першому читанні законопроекту №1208-2 від 18.09.2019 р. про Бюро фінансових розслідувань (БФР).

З самого початку роботи зі створення Бюро ФРУ виступала послідовним прихильником необхідності реформування правоохоронних структур, що опікуються попередженням та боротьбою з злочинністю у сфері публічних фінансів. Зокрема, шляхом ліквідації вкрай неефективних податкової міліції та профільних підрозділів в інших правоохоронних органах та створення єдиного органу, який мав би забезпечити комплексну протидію економічним та фінансовим злочинам. Причому, як наполягала Федерація, створення такого органу має передбачати радикальне скорочення поліцейсько-силових функцій та підвищення аналітичної складової.

Але зі змісту законопроекту №1208-2, прийнятого парламентом за основу у пожежному прядку, випливало, що його ініціатори народні депутати Ольга Василевська-Смаглюк та Денис Монастирський пропонують створити БФР не як аналітичний орган, а передусім як поліцейсько-силовий орган з максимально розгалуженими правами та більш широкими повноваженнями співробітників, ніж є сьогодні у співробітників податкової міліції. Тому Федерація звернулася до цих народних депутатів, а також до Голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцеву, вимагаючи внесення суттєвих змін до тексту під час підготовки законопроекту до другого читання. Пропозиції також було озвучено під час засідань робочої групи з доопрацювання документу, в яких брали участь експерти ФРУ.

В результаті, як це випливає з порівняльної таблиці законопроекту до другого читання, було враховано низку зауважень Федерації. Зокрема, скасовано одіозну норму, згідно якої посадовим особам БФР надавалися повноваження на підставі відповідного рішення суду на строк до 10 діб опечатувати архіви, каси, приміщення (за винятком жилих) чи інші сховища, брати їх під охорону.

При цьому законопроект не містив як підстав для подібних судових рішень, так і механізму їх оскарження.
Більш чіткою стала і норма документу, що регламентує процес передачі підслідності справ, пов’язаних з кримінальними правопорушеннями в сфері публічних фінансів, із профільних підрозділів правоохоронних органів до БФР.

Разом з тим, у процесі підготовки законопроекту до другого читання було відхилено пропозицію Федерації про встановлення поряд з дисциплінарною адміністративною та кримінальною також і матеріальної відповідальності працівників БФР за порушення чинного законодавства. Існуюча норма законопроекту не відповідає вимогам Цивільного кодексу України, Закону України «Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду», які встановлюють також і матеріальну відповідальність працівників правоохоронних органів за свої діяння та рішення, що порушують вимоги чинного законодавства України.

У ФРУ зазначають, що вони надалі будуть відстежувати ситуацію і наполягатиме на внесенні правок до законопроекту №1208-2. І не тільки його. За вимогою Федерації, до складу робочих груп Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності, які готують зміни до кримінального та кримінального процесуального законодавства, включено директора департаменту з питань захисту бізнесу та прав власності ФРУ Олега Вачаєва. Крім того, представника Федерації включено до бази Комітету громадських організацій та незалежних експертів для залучення до законопроектної роботи Комітету.

категорії
Економіка

Публікації по темі