Низка міністерств і відомств вирішили з різних причин або не підтримати або відправити на доопрацювання проект Закону про зміни в податковий кодекс відносно повернення коефіцієнта 0,25 при оподаткуванні земель залізничного транспорту, який розроблений Укрзалізницею. Проект підтримало лише Міністерство інфраструктури України.
Про це повідомив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.
За словами Андрія Рязанцева, така позиція Державної фіскальної служби Украйни, Міністерства фінансів України, Міністерства аграрної політики, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства юстиції України щодо проекту закону викликає обурення у 250-тисячного колективу залізничників, адже Укрзалізниця, як державна компанія та ключовий перевізник вантажів та пасажирів, розраховувала на підтримку органів державної влади.
«Зміна до податкового кодексу, яку внесли з голосу невідомо ким з-під стола в ніч голосування на бюджетному комітеті ВРУ, додатково обтяжила підприємство податком у сумі 3 млрд грн. Зазначу, що в жодній країні світу під залізницями податок на землю не сплачується взагалі. Для Укрзалізниці це рішення — нокаут, внаслідок чого обмежені не лише наші можливості в інвестиціях та оновленні рухомого складу, а й підвищення рівня оплати праці залізничників», — написав Андрій Рязанцев.
На його думку, додаткові витрати у 3 млрд грн на рік призведуть до перегляду обсягів пасажирських перевезень у сторону зменшення, скорочення малоефективної інфраструктури.
Директор з бізнесу Укрзалізниці закликав керівництво держави звернути увагу на алогічне оподаткування земель залізничного транспорту та цілковиту й багаторічну відсутність фінансування пасажирського сектору залізниці: «Сподіваємось, серед новацій в управлінні державою знайдеться місце і для стратегічних змін у залізничній галузі… Завдяки вашим зусиллям може бути радикально покращена ситуація з пасажирськими перевезеннями».