На що витрачають кошти львівські Будинки дитини

Аудиторський звіт щодо утримання Будинків дитини №1 та №2

Західне відділення Держаудитслужби провело оцінку ефективності використання коштів обласного бюджету спрямованих на утримання «Будинку дитини № 1 та №2 для дітей з ураженням центральної нервової системи та порушення психіки»

Перевірки підлягав період за 2016-2017 роки, та січень – вересень 2018 року.

За даними Міністерства соціальної політики України, на кінець 2016-2017 років загальна кількість дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в Україні склала, відповідно, 71 тисячу 178 осіб та 7 тисяч 240 осіб. З них по Львівській області – 2 тисячі 373 особи та 2 тисячі 268 осіб.

Загалом на кінець 2017 року налічувалось близько 40 Будинків дитини, які належать до сфери управління Міністерства охорони здоров’я, в яких перебувало 2675 дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківських піклування та дітей, які мають батьків.

У Львові функціонують два Комунальні заклади ЛОР, які покликані надавати постійну спеціалізовану медичну допомогу та виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей з вадами фізичного та психічного розвитку. Цими закладами є «Будинок дитини № 1 та №2 для дітей з ураженням центральної нервової системи та порушення психіки». Відповідно до Статуту, вони є самостійними юридичними особами та утримуються за рахунок коштів обласного бюджету.

Згідно з результатами аудиту, у 2016 році Будинки дитини отримали 14 мільйонів 761 тисячу гривень, що становить 82,4% від запланованої суми видатків ЛОДА. У 2017 році в ці заклади вклали 24 мільйони 828 тисяч гривень, що становить 99,4% від плану. За 9 місяців 2018 року Будинки дитини отримали 18 мільйонів 443 тисячі гривень (67,6% від плану).

Відповідно, держаудитслужба робить висновок, що «обсяг надходжень по загальному фонду має тенденцію до зростання».

Загалом, за весь період дослідження, на утримання будинків дитини з бюджету виділили 58 мільйонів 586 тисяч гривень. З інших джерел до цих закладів надійшло 2 мільйони 447 тисяч гривень. Щодо спеціального фонду, то на 12% його складають благочинні внески, у грошовому еквіваленті це 2 мільйони 141 тисяча гривень.

Щодо видатків, то 84% коштів будинки дитини витрачають на оплату праці з нарахуваннями, 8,1% –на оплату комунальних послуг, а 7,9% на придбання медикаментів, продуктів харчування, матеріалів, господарського інвентарю тощо.

«Середньомісячні витрати на утримання однієї дитини в 2017 році у порівнянні з плановим показником зросли на 5 тисяч 431 гривню, а у порівнянні з 2016 року – на 6 тисяч 615 гривень», – зазначає Держаудитслужба.

Аудитори також додали, що «за 9 місяців 2018 року фактичні середньомісячні витрати на утримання однієї дитини склали 19 тисяч 987 гривень, що на 773 гривні більше від планових показників на 2018 рік».

Дані аудиту засвідчили, що у 2017 році на одного медпрацівника припадає одна дитина. Проте, якщо врахувати загальну кількість дітей, які перебували закладах за цей рік, а саме 99 осіб, то штатна кількість медперсоналу є більшою на 31,5 посаду.

У 2016 році співвідношення показало, що медпрацівників більше, ніж дітей на 40,5 посад, а у 2018 році – на 30 посад. В ході аудиторського дослідження було виявлено, що «недосконале планування та використання бюджетних коштів на заробітну плату при незабезпеченні нормативним обсягом роботи». Наприклад, лікар-лаборант з клінічної біохімії не був затребуваний, адже не мав відповідної кількості роботи. За умови скорочення цієї посади у 2018-2019 роках можна зекономити 33 тисячі гривень.

Також у звіті зазначено, що «наявність вакантних посад протягом тривалого часу не сприяє раціональному використанню бюджетних коштів». Таким чином за досліджуваний період не провели скорочення посад, які не були зайняті тривалий період часу. Це призвело до витрат на суму 425 тисяч гривень.

Вагомим результатом досліджень стало те, що умови проживання дітей у Будинку дитини №1 не покращувалися, хоча для Будинку дитини №1 було виділо 200 тисяч гривень спеціального фонду.

«Зокрема, проведеним оглядом встановлено, що окремі кімнати корпусу (групи №1,2,3,5 та ігрова кімната) потребують вкладень на їх поточний ремонт та заміну вікон», – зазначає Держаудитслужба. – Також, під часу збору інформації в Будинку дитини №1 з’ясовано, що основні засоби потребують суттєвого оновлення».

В 2016 році рівень зносу основних засобів (без будівлі та земельної ділянки) склав 66,4%, в 2017 – 66,1%, на початок 2018 – 52,1%. Відповідно, аудитори провели опитування працівників закладів і виявили, що загалом належні умови перебування дітей все ж забезпечені.

Натомість, згідно зі звітом, виявилося, що «внесення до паспорту бюджетної програми на 2017 рік завищеного показника продукту «кількість дітей, що перебувають у закладі» призвело до непродуктивних витрат на загальну суму 1 мільйон 475 тисяч гривень».

У Держаудитслужбі припускають, що така неефективне і нераціональне використання коштів склалося через відсутність внутрішнього контролю. Відповідно аудитори рекомендують Департаменту охорони здоров’я ЛОДА здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльністю та забезпеченням належних умов перебування та надання медичної допомоги дітям у Будинках дитини №1 та №2 не рідше, ніж двічі на рік.

категорії
ЕкономікаНовини

Публікації по темі