Стартувала реформа системи контролю обороту пального

Поштовхом до упровадження закону стала велика кількість нелегальних продавців на українському ринку нафтопродуктів.
нафта

З 1 липня було впроваджено істотні зміни на ринку нафтопродуктів: вcтупив у чинність закон, що має на меті боротьбу із нелегальними заправниками, тим самим утворити прозору систему контролю обороту пального.

Реформа, що стосується системи контролю обороту пального, яку було запропоновано, 1 липня набула чинності. Так звані зміни щодо паливного ринку ретально опрацювала Верховна рада та профільні міністерства Кабінету Міністрів України, зважаючи на європейський досвід.

“Запровадження цих заходів дозволить скоротити обсяги тіньового ринку нафтопродуктів, забезпечити збільшення податкових надходжень до державного бюджету та захистити споживачів від фальсифікату. Також це сприятиме підвищенню якості конкуренції на ринку нафтопродуктів”. Про це повідомляє офіційний сайт Нафтогаз. 

Поштовхом до упровадження закону в свою чергу, стала велика кількість нелегальних продавців на українському ринку нафтопродуктів, адже до ключових завдань реформи належить якраз “боротьба із тінню”. У кінці минулого року парламент ухвалив закон  щодо адміністрування обороту палива і, зокрема, точок його реалізації. Тобто, не дозволити нелегальним АЗС продовжити колишню діяльність.

Насамперед мова йде про загрозу, що може спричинити недосвідчений персонал, а також відсутність обізнаності в їхніх  діях у випадку надзвичайних ситуацій. Система ліцензіювання скерована на боротьбу проти нелегалів. Зокрема, це передбачення перевірки законності й безпеки на місцях виробництва, зберігання і розповсюдження палива.

Тому ліцензіювання продукції – найзагальніша вимога. Для отримання ліцензії неохідно мати документи права власності чи користування земельною ділянкою, акти введення в експлуатацію та готовності резервуарів для пального та дозволи на його експлуатацію. Йдеться в “Економічній правді” .

Усі самовільні маневрації стосовно пального визначатимуть штраф : за виробництво пального — 1 млн грн, за оптову торгівлю або зберігання пального — 500 тис грн, за роздрібну торгівлю — 250 тис грн. – уточнення з “Економічної правди”.

Також варто зазначити, що реформа торкнеться не лише нелегалів, але й тих, хто є представниками так званого “білого” бізнесу. У “Економічній правді” описується й те, що закон зачепить інтереси аграріїв, що мали отримати дозвіл щодо зберігання пального на власних територіях. Додамо також, що це 16 дозволів із 5 структур. У законі передбачались штрафи для порушників, при цьому Верховна Рада спромоглась послабити такі заходи і відтермінувала каральну частину до 2020 року.

Стосовно необхідності ліцензії фермерам, то її вартість сягатиме 760 грн щороку. Додамо, що це також 2 тис. грн на рік щодо роздрібної торгівлі, 5 і 10 тис. грн на оптову торгівлю з нафтобазою і без неї відповідно. Строк дії ліцензії сягає 5 років і для її здобуття необхідний висновок експертизи про стан охорони праці та безпеки суб’єкта виробництва тощо.

За даними, взятими із Всеукраїнської аграрної ради, висновок експертизи оцінюється до 25 тис. грн.

Закон також базується на запуску нової версії СЕАРП. Загалом, це система електронного адміністрування реалізації пального. Ще в 2016 році був впроваджений контроль сплати акцизного податку із всього обсягу пального від імпортера до кінцевого споживача.

Президент Нафтової Асоціації України Неля Привалова зробила заяву, що, по-перше, якщо країна прагне наповнювати державний бюджет, забезпечувати громадян якісним пальним та гарантувати безпеку на заправних станціях і об’єктах зберігання нафтопродуктів – іншого шляху немає», а також за її даними, обсяг присадок через несплату податку становив близько 50%.

У такому випадку, необхідне посилення контролю над обігом і залишками нафтопродукту. Встановлення на складах лічильників і витрато-мірів для підтримки фактичного обігу.

Реформа передбачає,  що встановлення такого обладнання й передавання даних з нього до ДФС необхідні для побудови системи контролю знад  пальним на НПЗ, нафтобазах та АЗС. У випадку недотримання очікується штраф у розмірі від 20 до 50 тис. грн.

 

 

 

категорії
ЕкономікаНовини Львівщини

Публікації по темі

Новини