«В історичних населених пунктах мають влаштовуватися винятково підземні паркінги», – Іван Шпилевський про нові ДБН

На Осінньому Будівельному Форумі обговорили нові ДБН

На Осінньому Будівельному Форумі відбулося обговорення декотрих пунктів Державних будівельних норм, які покликані суттєво змінити підходи до організації міського простору.

Найбільше змін зазнали ДБН у сфері планування і забудови територій, тому вирішили обговорити лише основні пункти з цього розділу ДБН.

Відтепер буде встановлено максимальну поверховість житлової забудови залежно від чисельності населення. До прикладу, у селах будинки можуть мати не більше чотирьох поверхів, у селищах міського типу – не більше п’яти, у містах з населенням до 50 тис. мешканців – не більше дев’яти поверхів, від 50 до 100 тис. мешканців – не більше 16 поверхів. До того ж будуть встановлені граничні межі максимально щільної забудови.

«Маємо приклад європейської забудови міста. Там немає такої хаотичності, як, наприклад, в столиці. Є чітка лінія, межа висоти будівель. Особливо це стосується історичних міст, таких як Львів. Важливо, щоб культурні пам’ятки не перекривалися новою забудовою. Це найбільше стосуватиметься житлових забудов. Максимальну висоту визначатиме Міська рада», – коментує Іван Шпилевський, заслужений архітектор України, в.о. директора ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст “ДІПРОМІСТО” імені Ю.М.Білоконя».

Вводяться нові терміни: «зелена лінія» – обмеження забудови для збереження зелених територій. «Таким чином місто буде захищене від забудування зелених зон, яких і так не вистачає в наших населених пунктах», – пояснює Іван Шпилевський.

Також вводять поняття «блакитна лінія» – обмеження висоти забудови та «жовта лінія», яка унеможливлює перекриття шляхів евакуації у разі руйнування будівель.

«Чим вища споруда, тим далі вони повинна бути розміщена від магістральних вулиць. Жовті лінії – це ті межі за які не мають розповсюджуватися, у разі надзвичайних ситуацій, обвали споруд, щоб вони не виходили на магістралі та можна було вільно евакуювати населення», – розповів Іван Шпилевський.

Відтепер вводяться розширені норми щодо обов’язкового забезпечення безбар’єрного доступу. Мається на увазі, що відтепер інфраструктура міста буде підлаштована під вимоги людей з обмеженими можливостями.

Також буду унормування наземного, підземного або вакуумного способу збору сміття для контейнерів.

У два рази збільшаться розміри майданчиків для відпочинку та в 10 разів – для спорту за рахунок господарчих площ.

«Раніше було виділено 0,2 кв.м на одну особу для заняття фізкультурою і спортом. Таке рішення було прийняте після катастрофи на Чорнобильській АЕС. Але зараз ми знову збільшили майданчики для спорту до 2 кв.м на одну особу», – коментує Іван Шпилевський.

Також згідно зі змінами, буде проводитися організація перехоплюючих велопарковок біля станцій метро та вдосконалення велосипедного руху. Нові ДБН також забороняють паркування авто всередині житлових кварталів. Вони будуть розташовуватися збоку вулиць, а не у дворах будинків.

Зазнають змін норми ДБН щодо розвитку туризму. Якщо раніше не було вимог до житла для туристів, то тепер вимоги до рекреаційного житла будуть чітко прописуватися.

Також під час обговорень зачепили питання щодо будівництва підземних паркінгів, зокрема згадали відповідний проект щодо такого паркінгу біля ЛНУ ім. Івана Франка. «В історичних населених пунктах, наприклад, у Львові, в центральній, історичній частині, мають влаштовуватися винятково підземні паркінги», – вважає Іван Шпилевський.

категорії
Всі новиниЕкономіка

Публікації по темі