Всесвітній банк рекомендує впроваджувати в портовій галузі України модель управління порт-лендлорд

Щоб залучити нові інвестиції та реалізувати масштабні проєкти з розвитку портової інфраструктури, необхідно впорядкувати земельні правовідносини в портах.

Аналітики Всесвітнього банку дослідили перспективи удосконалення управління портової галузі України та запропонували нову модель реформування морських портів країни.

Про це повідомляє Центр транспортних стратегій з посиланням на АМПУ.

Зазначається, що автори дослідження проаналізували світовий досвід перевтілення механізмів портового менеджменту та з’ясували, що в процесі подальшого реформування портової галузі Адміністраціх морських портів України доцільно забезпечити наближення до моделі управління порт-лендлордом.

Дослідження характеризує Україну як морську країну, яка має системне значення для інших країн. Йдеться про інвестування головних продовольчих товарів, продукції ГМК, а також як імпортер і експортер контейнерних вантажів.

Під час дослідження міжнародного досвіду отримання портовими адміністраціями більшого контролю над портовими територіями, розглянуто реальні практики управління земельними ресурсами в портах у “нових” країнах-членах ЄС  Західної Європи, що мали схожі з Україною умови з початком реформи. Зокрема це Румунія, Болгарія, Словенія, Польща, Хорватія та країни Балтики.

Також аналітики Всесвітнього банку зазначають, що ситуація, яка склалась в українських портах, не підлягає до жодної із чотирьох класичних моделей управління портовою галуззю.

На прикладі порту Південний, експерти проілюстрували фрагментацію землекористування і землеволодіння в морських портах ( поділ між органами місцевої влади, обласними адміністраціями та приватними власниками).

“Щоб залучити нові інвестиції та реалізувати масштабні проєкти з розвитку портової інфраструктури, необхідно внормувати земельні правовідносини в портах”. – зазначають експерти.

Можливість для консолідації контролю над землеволодінням та землекористуванням преставлені згідно з законодавством України у розрізі можливих форм і правових аспектів, пов’язаних із плануванням і розвитком портових територій.

Окрім цього, в дослідженні присутній аналіз можливих шляхів реформації портової галузі України, та, зокрема, портів стратегічного значення. Також йдеться про корпоратизацію АМПУ з метою підвищення ефективності управління українськими морськими портами.

“Це можливість для України скористатись світовим досвідом, розробити індивідуальну, сучасну форму управління морськими портами”. – підсумували автори дослідження.

Читайте нас у Telegram.

категорії
Економіка

Публікації по темі