За останні три роки ЛМР перерахувала АТП №1 понад 788 млн грн, – Держаудитслужба

Протягом останніх трьох років, Львівська міська рада поповнила статутний капітал АТП №1 на загальну суму у 788 млн 769 тис грн.

Держаудитслужба провела фінансовий аналіз діяльності ЛК АТП №1 за 2016-2018 роки, та I квартал 2019 року.

Згідно з звітом Державної аудиторської служби, підприємство працює із збитком, котрий за 2016 рік становив 3 млн 930 тис грн, за 2017 – 40 млн 897 тис грн, та за 2018 рік – 92 млн 866 тис грн. Незважаючи на це, чистий дохід від реалізації послуг у АТП №1 за останні роки зростав, з 56 млн 738 тис грн у 2016 році, до 127 млн 972 тис грн 2018 році.

У складі витрат найбільшу питому вагу займають матеріальні витрати, котрі з 2016 по 2018 роки зросли з 35 млн 538 тис грн до 82 млн 665 тис грн. Витрати на оплату праці у 2018 році становили 41 млн 646 тис грн, що на 30 млн 504 тис грн більше ніж у 2016 році, а відрахування на соціальні заходи зросли з 2 млн 445 тис грн до 7 млн 694 тис грн.

Незважаючи на пункт у Статуті підприємства, а саме «підприємство діє на принципі самоокупності», протягом останніх трьох років, Львівська міська рада поповнила статутний капітал АТП №1 на загальну суму у 788 млн 769 тис грн.

Перевезення пасажирів ЛК АТП №1 здійснювало на підставі договорів із Департаментом житлового господарства та інфраструктури ЛМР. Перевезення здійснювались як на власних, так і на орендованих автобусах, кількість цих автобусів становила на 2016 рік власних – 85, орендованих – 152 автобуси, 2017 рік власних – 95, орендованих – 117 автобусів, 2018 власних – 275, орендованих – 56 автобусів. Окремі транспортні засоби котрі є на балансі, протягом значного періоду не використовувались у діяльності підприємства, а саме 32 автобуси.

Загалом протягом 2012-2019 років ЛК АТП №1 було закуплено 27 б/у автобусів європейського виробництва, 18 автобусів марки ЧАЗ у Чернігівського автобусного заводу, 20 автобусів марки АТАМАН у ТОВ «Український автобус», 115 автобусів марки Електрон у ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електротранс», та 100 автобусів марки МАЗ у ТОВ «Укрєвромаз».

Протягом періоду котрий підлягав аудиту, підприємство отримало субвенцію з міського бюджету на загальну суму 34 млн 490 тис грн. Відшкодування витрат ЛК АТП №1 за проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян здійснювалось відповідно укладених договорів з Департаментом житлового господарства та інфраструктури ЛМР.

За основу при складанні розрахунків приймається виручка від перевезення платних пасажирів, кількість перевезених платних пасажирів, вартість проїзду та коефіцієнт співвідношення кількості пасажирів-пільговиків та пасажирів, які оплачують проїзд. Даний коефіцієнт щорічно визначається та затверджується Головним управлінням статистики у Львівській області. Відповідно до Рішення ЛМР №25 від 12.01.2018 коефіцієнт становить 0,59.

Варто зазначити, суми втрат котрі підлягають відшкодування більші, ніж суми відшкодування. Відповідно, у січні 2016 року сума втрат становила 2 млн 373 тис грн, водночас відповідно до акту складеного ЛК АТП №1 та ЛМР, прийнято до відшкодування та оплачено втрати в сумі 234 тис 518 грн, невідшкодовані втрати у розмірі  2 млн 138 тис грн. Всього за І квартал 2016 року сума невідшкодованих втрат становила 7 млн 752 тис грн.

Згідно п.5 П(С)БО 10 «Дебіторська заборгованість», та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», дані невідшкодовані кошти повинні бути відображені у фінансовій документації. Проте, дебіторська заборгованість в сумі 7 млн 752 тис грн, по бухгалтерському обліку на підприємстві не відображена. Претензійно-позовна робота, щодо отримання компенсаційних виплат підприємством не проводилась.

У пояснювальній записці директор ЛК АТП №1 Хамула О.Р. зазначив, що відшкодування фактично понесених збитків за проїзд автомобільним транспортом окремих категорій громадян відбувається на основі укладених договорів між підприємством та ЛМР. Відтак, заборгованості за укладеними договорами про компенсаційні виплати відсутня, тому боржник теж відсутній. Проте, Хамула О.Р. зазначає що ЛМР не в повному обсязі компенсує підприємству втрати від перевезення пільгових категорій пасажирів.

«Водночас ЛК АТП №1 інформує, що підприємством недоотримуються доходи від основної діяльності, через те, що Львівська міська рада не в повному обсязі компенсує підприємству втрати від перевезення пільгових категорій пасажирів згідно поданих розрахунків. В ході аудиту ЛК АТП №1 звернулось з відповідним листом щодо компенсації повної суми втрат від перевезення пільгових категорій пасажирів.»

Проведеним аудитом питання дотримання законодавства при здійсненні закупівель встановлено часткове недотримання АТП №1 вимог Закону №922 при проведенні 7 процедур закупівель, за результатами яких укладено 14 договорів на суму 227 млн 867 тис грн. Також не оприлюднено звітів про виконання 24 договорів на загальну суму 46 млн 791 тис грн.

В ході аудиту Західним офісом Держаудитслужби розглянуто в межах компетенції звернення депутата Зінкевича І.В. та гр. Цип’ящука А.Є. скероване Львівською прокуратурою, стосовно можливих порушень законодавства при закупівлі автоматизованих систем підрахунку пасажирів.

В досліджуваному періоді АТП №1 закуплено 18 систем підрахунку пасажирів. В ході аудиту директору АТП №1 Хамулі О.Р вручено запит про надання інформації про стан впровадження систем підрахунку пасажирів. Автоматизовані системи підрахунку пасажирів необхідні ЛК АТП №1 з метою вивчення «пікових» навантажень за годинами з метою зміни та корегування графіків руху ТЗ, визначення годин мінімальної завантаженості ТЗ, визначення місць висадки та посадки, перевірки зміни пасажиропотоку, запровадження експериментальних маршрутів і т.д.

«Для проведення всіх цих дій на підприємстві немає достатньої кількості працівників. Зокрема, проведення аналізу табличним методом на одному маршруті підприємства потребує залучення більше 50 чол. В день.», – Хамула О.Р., директор АТ АТП №1

Також Хамула О.Р. зазначив, що за допомогою вказаного обладнання неможливо провести підрахунок пільгових категорій пасажирів та тих, хто умисне не оплачує за проїзд.

Отож, результати державного фінансового аудиту ЛК АТП №1 засвідчили, що підприємство не досягнуло мети діяльності щодо отримання прибутку. Держаудитслужба виявила ряд ризиків та порушень, котрі призвели до недоотримання доходів підприємством.

Читайте нас у Telegram.

категорії
ЕкономікаНовини

Публікації по темі