Бокси індивідуального зберігання – новий тренд у сфері послуг

Складнощі у відкритті бізнесу виникали на етапі реєстрації через відсутність схожої практики в Україні

У Львові вже понад рік існує компанія “Boxer”, яка надає в користування склади індивідуального зберігання. Їхнє кредо «звільни простір для життя» точно описує мету компанії. Андрій Вороновський, один із співзасновників компанії, розповів журналісту ІА «Вежа» про те, чи складно розпочати такий бізнес і як його утримати на плаву.

Як з’явилась ідея відкрити у Львові склад для індивідуального зберігання речей?

Я працюю в сфері комерційної нерухомості досить давно, тому сама ідея  з’явилась не спонтанно, а в ході тривалих пошуків нових на українському ринку ніш у цій сфері. Приблизно три роки тому, я в перше зіткнувся з інформацією про спроби запуску self-storage компаній у східній Європі. З того часу я точно зрозумів, що час прийшов.

Як ви обирали приміщення для складу? Яка його загальна площа?

Приміщення знайти було досить складно, особливо у Львові, адже попит на сьогоднішній день у даному регіоні значно перевищує пропозицію. Також у нас були певні критерії підбору приміщень, що значно звузило пошук. Приміщень, що відповідали нашим потребам було не так багато як хотілось. Однією з основних умов була наявна на складі система опалення приміщення, хоча більша частина українських self-storage надають свої послуги без даної опції. Щодо загальної площі складу, то на сьогоднішній день орієнтовна його площа складає 600 м2, натомість наші клієнти можуть користуватись боксами розміром від 1 м2 до 18 м2.

Чи виникали юридичні труднощі з реєстрацією бізнесу?

Враховуючи загальний досвід у сфері, складних труднощів вдалось уникнути, але як Ви знаєте саме ринок self-storage новий для Українського бізнесу, тому складнощі звичайно були. Основною причинної таких складнощів була відсутність схожої практики в Україні, тому довелося проходити цей шлях «з нуля».

Загалом, труднощі виникають і зараз, тільки вони вже не стільки пов’язані з відкриттям та реєстрацією бізнесу, скільки несуть більше організаційний характер самого робочого процесу, такі наприклад як: куди діти кинуті людьми речі? або як правильно застрахувати майно клієнтів?

Чи проводили Ви попередні дослідження? Складали бізнес-план? Як оцінюєте потребу в складі індивідуального зберігання у Львові?

Послуга є новою не лише для Львова, а й взагалі для пострадянського простору, тому ми вирішили спробувати провести попереднє дослідження. За рік до відкриття складу ми розмістили попередню рекламу про заплановане відкриття self-storage у Львові. Розмістили ми дану рекламу у соціальних мережах, так як рахували, що саме цей вид реклами нам дав би максимально наближене уявлення про реакцію та зацікавленість даною послугою або ж навпаки. Насправді було дуже цікаво, як люди відреагують. В загальному  реакція людей нас потішила, хоча були різні відгуки.

Що до бізнесу-плану, то він звичайно що був, але без найменшого уявлення про очікуваний на нас попит, було складно щось прорахувати. Потребу на склади індивідуального зберігання не тільки у Львові, а в цілому по Україні я оцінюю, як необхідну, адже все рухається в сторону підвищення та вдосконалення якості наданих послуг, а в Українських реаліях self-storage це якраз вдосконалення складських послуг для малого та середнього бізнесу та звичайно новий та якісний спосіб зберігати своє майно та речі для пересічного громадянина. До слова скажу, що саме зберігання речей  громадянами для власних побутових потреб буде найскладніше розвинути в Україні і на мою думку цей сегмент self-storage зможе повноцінно запрацювати десь через років 10.

Скільки коштів ви витратили на створення такого складу?

Не можу Вам дати відповідь на це запитання не тому, що не хочу, а тому, що ми знаходимось на стадії постійного розвитку, відповідно зараз ще рано говорити про те скільки саме складуть кінцеві інвестиції для того, що ми запланували зробити. З початку ми запустили одну частину складу, через рік ще одну. Скільки ще таких частин ми запустимо до кінцевого варіанту саме цього складу, сказати складно.

Як ви рекламуєте свої послуги?

Ми рекламуємо послугу по різному. Наразі використовуємо усі можливі інструменти інтернет реклами, а також співпрацюємо з декількома компаніями, що надають послуги у даній сфері. Ми ведемо статистику звідки про нас дізнаються наші клієнти, але на сьогоднішній день складно сказати, яка реклама є більш ефективною. В загалі дана послуга не має чітко вираженої аудиторії, тому є досить складно визначити де і як потрібно рекламуватись. Зберігати майно може, як студент, що залишив свої речі на період літніх канікул так і інтернет-магазин, що організовує собі комфортний та безпечний міні-склад.

Чи плануєте ви збільшувати площу складу, відкривати нові відділення?

Наразі ми працюємо саме над цим складом. Будемо ми його збільшувати чи відкривати нові відділення, час покаже. Складно на даному етапі розвитку щось передбачати.

 

 

 

 

 

категорії
Інтерв'юНовини

Публікації по темі