«Цей бізнес повинен бути максимально клієнтоорієнтованим», – засновник секс-шопу «69.toys»

Усього в країні діє близько 40 онлайн секс-шопів.

Журналіст «ІА Vezha» поспілкувався з Іваном Кришталем, засновником однієї з популярних онлайн мереж секс-шопів в Україні «69.toys».

Як виникла ідея створити секс-шоп? З чого ви взагалі починали?

Насправді, від самого початку не було конкретної ідеї щодо ніші, яку можна було обрати для початку комерційної діяльності. Все почалося відносно давно, в 2011 році, коли ще будучи діючим офіцером Збройних Сил України, відвідував всілякі співбесіди в IT-компаніях. Хоча працювати на когось не збирався, оскільки це заборонено на законодавчому рівні для військовослужбовців, було дуже цікаво дізнатися як проводяться співбесіди, чи зможу я їх пройти, якщо в майбутньому доведеться звільнитися з армії. До слова, пройшов усі співбесіди того часу.

У тому ж році розпочав власне знайомство із веб-програмуванням. Легко далися HTML та CSS, PHP із JS. Разом з тим опанував CMS (Content Management System) для онлайн-магазинів, а також WordPress для створення власних інформаційних ресурсів.

Знайомство із віртуальним комерційним світом тривало до 2013 року у вільний від служби час. З 2013 по 2014 проходив службу в складі Міжнародних сил сприяння безпеці в Ісламській Республіці Афганістан. З початком російської агресії мене було репатрійовано на Батьківщину, де продовжував службу у складі сил АТО. До речі, отримані знання зі створення веб-ресурсів дозволили втілити в життя декілька інформаційних проектів, які і зараз функціонують як в зоні проведення Операції об’єднаних сил, так і по всій території України.

В 2017 році, звільнившись з лав ЗСУ за станом здоров’я, почав наполегливо шукати себе у цивільному житті. Оскільки мав навики створення магазинів та знав SEO (Search Engine Optimization) «від корки до корки», вирішив розпочати власний e-commerce бізнес. Проаналізувавши ніші та свій бюджет вирішив, що не зможу одразу конкурувати в нішах із великою конкуренцією.

З дитинства, чомусь, вважав себе знавцем інтимних хитрощів та прийомів. Вивчив ресурс можливих конкурентів в галузі, яка спеціалізується на продажі секс-іграшок і прийшов до висновку, що вона не представлена сильними гравцями в достатній кількості. До речі, початковий поштовх дав один з центрів зайнятості населення у місті Києві,  який направив мене на курси по розробці бізнес-планів стартап проектів в МАУП.

Під час курсу займався розробкою власного бізнес-плану, щоправда вирішив не виділятися серед слухачів гучною назвою зі згадуванням слова «секс-шоп». Зупинився на еротичній білизні. Пройшов курс, набравши сто балів зі ста, згодом захистив свій план в Центрі зайнятості. І вже за тиждень став засновником та керівником власного Товариства з обмеженою відповідальністю.

Назва магазину «69.Toys» прийшла якось сама собою. 69 – це широковідома поза в сексі, відома як поза «мінуса» чи «валетом». Не хотіли прив’язуватися до української доменної зони, оскільки плануємо розширення на інші країни Європи та Північної Америки, тому обрали назву Toys (іграшки, англ.). Наша платформа вже прийшлася до вподоби інвесторам з Іспанії та Польщі.

У чому полягає складність введення такої бізнес-діяльності в Україні?

Наразі в Україні діє настільки спрощена система реєстрації чи ФОП, чи юридичної особи, що розпочати власну справу може будь-хто в одноденний термін. Труднощі починаються потім. Дуже складна і заплутана система оподаткування змушує витрачати чималі кошти на бухгалтерський облік.

Бізнес з реалізації товарів для дорослих в Україні дещо відрізняється від бізнесу з продажу, скажімо, побутових товарів. Окрім Законів, які регулюють стосунки продавців та покупців ми зобов’язані дотримуватися Закону України «Про захист суспільної моралі». В Законі приводяться визначення продукції сексуального чи еротичного характеру, а також описується порядок реалізації такої продукції та її реклама. Тож вік нашої цільової аудиторії починається з 18+ років.

Наразі Держава не створює жодних перепон у веденні такого бізнесу в Україні. Хоча, напевно, усі пам’ятають історію 2013 року із закриттям тодішнім прем’єр-міністром України Азаровим секс-шопу «Шпілі-вілі» в центрі Києва.

Однією з найбільших проблем є постійні дзвінки осіб, які не досягли повноліття, з метою пожартувати над консультантами чи просто сказати слово на три літери в слухавку. Інколи таких дзвінків може бути десятки за день. Це дуже відволікає від роботи і змушує витрачати чимало часу на блокування таких телефонних номерів, а ще подекуди потрібно інформувати правоохоронні органи про таку поведінку дітей. Це робиться для того, щоб батьки звернули увагу на своїх чад.

Як проходить співбесіда з потенційним продавцем секс-шопа? Які головні вимоги до кандидатів?

Насамперед, секс-іграшки асоціюються з такими предметами, які безпосередньо торкаються інтимних зон людини, а отже претенденти повинні бути охайними. У своїй діяльності ми прагнемо створити довірливі стосунки між продавцем і клієнтом. Тож одним із найважливіших критеріїв, на які ми звертаємо увагу, є прийнятний зовнішній вигляд.

Продавати фалоімітатори – це, звичайно, не мобільні телефони реалізовувати, тому занадто сором’язлива людина навряд чи змогла би у нас працювати. На співбесіду ми беремо декілька велетенських ділдо. Таким чином, одразу ж можна побачити чи зможе кандидат впевнено працювати із клієнтами чи ні.

Емоційно-складною є робота консультанта нашого інтернет-магазину. Часто доводиться мати справу із жорстокістю дітей та особами, які чомусь вирішили, що вони зателефонували у службу «секс по телефону».

Як ви вважаєте, чому в Україні стереотипно ставляться до секс-шоп індустрії?

На щастя, нам не доводиться мати справу із людьми, які сприймають секс-іграшки як щось захмарне так як до нас заходять люди, які цілеспрямовано хочуть щось придбати і від початку налаштовані лояльно. Секс-іграшки не є товарами першої необхідності, а купівельна спроможність наших громадян куди нижча від сусідів із заходу. Можливо, ментально українці ще не позбулися радянських стереотипів. В СРСР сексу ж не було.

Що б Ви порадили людям, які хочуть відкрити свій секс-шоп в Україні?

Цей бізнес повинен бути максимально клієнтоорієнтованим. Між покупцем та клієнтом повинні скластися настільки довірливі стосунки, щоб, по-перше, вас обрали поміж інших, а по-друге, до вас повернулися знову. Це і адекватна консультація, і допомога у виборі товару. Налаштована до автоматизму логістична система, щоб товар потрапляв на полиці якомога швидше, а клієнти з онлайн отримували замовлення сьогодні чи максимум, на наступний робочий день. В цій справі конфіденційність має значення. Щоб краще вивчити нішу ми зробили декілька замовлень в наших колег по цеху. Нас вразило, що інколи, наприклад, вібратор чи батіг могли прийти у напівпрозорому чи порваному целофані. Відверто кажучи, відчували певний дискомфорт при отриманні таких відправлень у відділенні служби кур’єрської доставки. Здавалося, що людям в черзі настільки цікаво, що це в нас стирчить з пакета, що вони зазирали через плечі.

Також вважаємо, що конкуренція повинна бути здоровою і магазини, передусім, повинні дбати про свій сервіс, про втілення нових ідей задля стимулювання росту продажів. На жаль, зараз ситуація склалася так, що цей бізнес нагадує павуків в банці. Нас практично щомісяця прагнуть чи «хакнути», чи застосувати до нас, так зване «Чорне SEO», коли на сайт ставлять тисячі лінків з порносайтів. Google, до прикладу, цілком ймовірно може застосувати фільтр до магазину з неякісними бек-лінками і просто викинути його з результатів пошуку.

Тому, найперше, ми би порадили більше уваги приділяти розвитку свого магазину, аніж витрачати час на невдалі спроби нашкодити конкурентам.

Чи можна стверджувати, що за останні десятиліття українці почали більше користуватись послугами секс-шопів? Якщо так, то які соціокультурні чинники вплинули і продовжують впливати на розвиток секс-шоп індустрії в Україні?

Наразі важко сказати про динаміку змін в інтенсивності користування послугами секс-шопів в Україні. Сервіс Google Trends вказує на те, що користувачі, які шукають за запитом «секс-шоп» ріст не змінився із 2011 року, а більш ранні періоди просто незадокументовані. Однак користувачі мережі все частіше шукають якісь конкретні іграшки як то вібратор, страпон чи ділдо.

Разом з тим, однозначно можна стверджувати, що з початком 2000-х, коли інтернет в Україні став більш-менш доступний, більшість громадян і відкрили для себе ринок інтимних товарів. Почали з’являтися і перші он-лайн магазини.

З виходом в друк, а згодом і на широкий екран «50 відтінків сірого» попит на товари  БДСМ підскочив у рази. Всі взялися експериментувати із бандажами, кнутами та масками.

З популяризацію в Україні західних свят на кшталт Дня всіх закоханих, підігрівся і інтерес до товарів секс-шопів. В переддень Святого Валентина конверсія зростає в рази. Українці прагнуть показати свою любов на ділі. Це такий собі Новий Рік в світі звичайних товарів.

Чому покупці секс-іграшок і інтимної косметики у більшості випадків хочуть зберегти свою анонімність? Чи є номінативним фактом те, що  українці – нація сором’язлива?

Вважаємо, що інтимне життя повинно залишатися приватним. Про це говорить і світова практика і безліч досліджень, які визначали як поводять себе люди потрапивши до секс-шопу. Коли людина щойно зробила покупку, то їй менше за все хочеться вийти із магазину і натрапити на свого знайомого чи родича.

Варто додати, що нашими клієнтами є публічні особи: політики, зірки шоу-бізу, спортсмени. Їм такий PR точно не потрібен.

Однак рано чи пізно суспільство прийде до того, що секс-іграшки стануть абсолютною нормою як і інші товари.

Які загальноекономічні і політичні чинники впливають на створення і розширення секс-шоп індустрії в Україні?

Фактично товари сексуального чи еротичного характеру не виробляються в Україні. Все доводиться імпортувати. Останнім часом створилося чимало перешкод для ввезення будь-яких товарів на митну територію України. Запаси на складах дозволяють нам продовжувати працювати у штатному режимі, але ми серйозно задумуємося над налагодженням виробництва власної продукції в Україні, яку плануємо постачати в тому числі на експорт.

Нестабільність безпекового сектору впливає як на курс гривні так і на купівельні настрої громадян. Оскільки ринок секс-товарів в Україні не є надприбутковим, немає і зацікавленості серед посадових осіб держави якимось чином вплинути на нішу. Ринок продажу товарів для дорослих фактично саморегулюється.

Які секс-іграшки найбільше користуються популярністю в українців?

У нашому магазині представлені понад 120 категорій товарів для дорослих. Бестселерами серед секс-іграшок в Україні і світі, безумовно, є вібратори та фалоімітатори. Попит на них стабільно високий упродовж усього року. У відсотковому співвідношенні до інших товарів, які купують у нашому магазині, це близько 25-30%.

Чи витісняють он-лайн магазини традиційні секс-шопи? Чи відчутна конкуренція між такими видами секс-шопів?

Загалом світова практика показує, що кількість локальних магазинів зменшується при загальному рості кількості продажів. Це можна побачити в США, де цілі торгові містечка стають привидами. Очевидно, це чекатиме і на нас, але цей час ще не прийшов.

Також варто згадати і сумнозвісний приклад родоначальниці секс-шоп індустрії у світі, німецький магазин «Beate Uhse AG», який зараз переживає важкі часи і змушений закрити більшість своїх магазинів в Німеччині. А все через те, що вони недостатньо звертають свою увагу на онлайн складову цього бізнесу. Віртуальні магазини просто знищили, ще донедавна секс-шоп №1.

В Україні ж ніша «живих крамниць» для дорослих, очевидно, ще не повністю заповнена і ми спостерігаємо постійний приріст таких магазинів практично в усіх містах України. Нещодавно ми підрахували кількість локальних секс-шопів в Києві. Згідно з нашими даними, їх в столиці близько 60. Це приблизно 2 магазини на 100 тис. чоловік.

Усього в країні діє близько 40 онлайн секс-шопів. Варто зазначити, що мастодонти інтернет-рітейлінгу в Україні почали активно реалізовувати секс-гаджети. Вважаю, що рано чи пізно вони розширять асортимент таких товарів до усіх категорій повноцінного секс-шопу.

Наразі ми перебуваємо серед лідерів з продажу товарів для дорослих через е-мережу. Нас відвідують клієнти з усієї України, що дає нам незрівнянно більше замовлень, ніж локальні крамниці. Однак, близько 5% клієнтів, хочуть оглянути річ перед покупкою, або просто забрати товар самостійно в магазині. Тож сьогодні традиційні бутіки швидше виконують презентаційну роль створюючи певний елемент довіри до продавців секс-іграшок.

категорії
Інтерв'юНовини

Публікації по темі