Реклама, чат-боти та якісний контент або як заробляти у месенджерах

Згідно з дослідженнями веб-дизайн компанії «Go-Gulf», середньостатистичний користувач Інтернету проводить майже чверть дня на сайтах соціальних мереж та у месенджерах.

Згідно з дослідженнями веб-дизайн компанії «Go-Gulf», середньостатистичний користувач Інтернету проводить майже чверть дня на сайтах соціальних мереж та у месенджерах. Про те як перетворити інформаційну залежність у прибуток в інтерв’ю журналісту видання “Вежа” розповів Петро Нек, спеціаліст з маркетингу, блогер.

Які є основні та найдієвіші способи заробітку грошей в месенджерах загалом?

В інтернеті заробляють на рекламі, продажі товарів та послуг (в тому числі і платна підписка до матеріалів).

Взагалі соціальні мережі та месенджери дозволяють монетизувати свою діяльність лише через рекламу (платні пости) та продаж товарів чи послуг, а підписка на контент тут поки не працює.

Петро Нек. Фото зі сторінки у Facebook.

Якщо бути точним, то сам контент в соцмережах чи месенджерах можна монетизувати лише рекламою (платні пости, брендування профілів). А стосовно товарів чи послуг, то тут соцмережі чи месенджери працють більше як канал комунікації. У цьому випадку паралельно потрібно мати свій товар, на якому можна заробити.

Одним з прикладів прямого заробітку в месенджерах є створення свого каналу, наповнення його якісною та корисною інформацією і потім вже монетизація за рахунок реклами.

За останній час у стрічках новин у месенджерах та соцмережах значно побільшало реклами. Інстраграм вже практично повністю перетворився на бізнес-майданчик. Де межа кількості реклами, на вашу думку, в ідеалі?

Загалом, якщо ви видавець (творець) контенту, то раджу дотримуватися правила Парето 80/20. Тобто 80% корисного, розважального, пізнавального контенту і 20% продаж. Щодо споживача контенту, то їм хочеться бачити менше реклами, особливо нерелевантної чи тупої, бо реклама може бути також і цікавою та корисною.

Між рекламою та контентом працює закон подібний до законів Сміта про попит і пропозицію, якщо в якомусь продукті реклама буде переважати якісний контент, то користувачі будуть зменшувати використання цього продукту і навпаки чим більше буде ставати популярним якийсь продукт (соцмережа чи месенджер) тим більше в ньому буде з’являтися реклами.

Які переваги і недоліки від збільшення кількості реклами тим, хто шукає інтернет-заробітку?

Збільшення кількості реклами свідчить про те, що соціальні медіа та месенджери стають цікавішими для бізнесу. З одного боку, стає більше конкуренції між творцями контенту за рекламодавцями, з іншого – вартість реклами теж зростає.

Якщо про заробіток в інстаграмі все більш-менш очевидно, то яким способом можна заробляти у Твіттері?

Аналогічно, або майже аналогічно. За допомогою твіттера можна інформувати своїх фоловерів про нові товари, нові послуги. твіттер може працювати як підтримка, моніторинг згадок про ваш товар чи про конкурентів. Також можна продавати пости. Хтось може займатися і продажем акаунтів, хоча це вже сірі схеми і за таке можуть заблокувати.

Розкажіть про заробіток в телеграмі та інших месенджерах. Які тут основні кроки, стратегії?

Телеграм вирізняється серед інших месенджерів в першу чергу тим, що в ньому можна створювати канали (аналог блогів), і якщо ви вибрали свою нішу, та створюєте цікавий та корисний контент, можете заробляти продажем рекламних постів. Також можна створювати ботів на продаж, якщо розумієтеся трохи в програмуванні або можна також малювати стікер паки.

А як щодо використання чат-ботів, та способів монетизації за рахунок чат-ботів?

Чат-боти можуть достатньо спростити комунікацію бізнесу з клієнтами, на них можна перенести функції підтримки, склавши базу типових запитань та відповідей, магазину, запропонувавши топ-варіанти товарів чи послуг, резервування столиків в кафе, запису на послуги в салоні краси, тощо. Таким чином, чат-боти можуть економити вам достатньо часу на спілкування чи рекламувати ваші послуги.

Скільки прибутку в середньому за місяць можна отримати з телеграм-каналу, який має 10 тисяч читачів? Як щодо можливості монетизації аналогічної аудиторії в інших месенджерах.

Кількісний показник в десять тисяч нічого не говорить про аудиторію каналу та можливості заробітку. Тут потрібно враховувати ще й інші фактори, наприклад тематику каналу. На “меми”, будуть підписуватися більше людей, проте якість аудиторії там може бути нижчою, відповідно і ціна за один контакт теж нижчою ніж, наприклад, в каналу про маркетинг чи дизайн або аналітику.

Теж потрібно враховувати охоплення каналу, скільки реально підписників побачили інформацію в каналі. Охоплення може бути, як меншим, ніж кількість підписників (зазвичай), так і більшим, коли повідомлення цікаве (вірусне) і його пересилають іншим. Плюс відслідковування переходів за посиланнями, скільки з тих людей, що побачили посилання клікнули на нього і перейшли далі. Статистику по каналам телеграму можна подивитися на сервісі tgstat.

Тому в залежності від тематики каналу, активності аудиторії вартість рекламного поста в каналі з десятьма тисячами підписників може коливатися від 100 до 1000 гривень.

Яким чином можна збільшити власну аудиторію в телеграмі? Головні та найдієвіші шляхи популяризації телеграм-каналу.

Контент, контент і ще раз контент. Контент має бути цікавим, контент має бути корисним, контент має бути актуальним. Якщо трохи детальніше розписати, то можна рекламувати свій канал на інших своїх майданчиках (сайт, твітер, фейсбук і так далі). Додати себе в різні каталоги телеграм каналів, писати іншим каналам стосовно взаємної реклами, коли ви один одного рекомендуєте, купляти рекламу в інших популярних тематичних каналів.

Скільки мінімально потрібно вкласти грошей у свій канал, щоб почати на ньому заробляти?

Ви можете взагалі грошима не вкладати в розвиток каналу, щоб набрати підписників і заробляти на ньому. Ви можете вкладатися своїм часом і знаннями до розвитку каналу і потім вже заробляти на рекламі чи продажу своїх послуг.

Є багато каналів, котрі ведуть інтернет компанії, котрі розвивають свій канал корисними порадами і там ж рекламують свій сервіс. Є канал людей, котрі написали книжку про функції і скрипти в гугл таблицях і там діляться порадами з неї, паралельно продають свою книжку чи свої ж вебінари. На каналі немає сторонньої реклами. Просто потрібно вибирати свою нішу а також свій варіант капіталізації каналу.

Яка частота реклами на каналі буде найбільш вдалою?

– Тут також діє вже вищезгадане правило. Для мене ідеальним є співвідношення 80 на 20, тобто одна реклама через 4-5 корисних публікацій. Але це все залежить від тематики, побажань рекламодавця. Просто треба розуміти, що якщо буде забагато реклами, особливо нетематичної для каналу, то від вас будуть відписуватися.

Взагалі скільки постів варто робити в день, аби не втратити аудиторію?

Це теж залежить від тематики. Для деяких ніш цілком достатньо пост в два-три дні, для інших 3-4 пости на день. Треба все зважувати після певного періоду ведення свого каналу.

категорії
Інтерв'юНовини Львівщини

Публікації по темі