Україна втрачає ринок транзитних перевезень через держполітику — новий керівник МАУ

Через необхідність обльоту території РФ стає невигідним транзитне підвезення пасажирів зі східного напрямку для пересадки в аеропорту «Бориспіль». Про це заявив Євгеній Дихне, новий президент авіакомпанії «МАУ», передає Мінфін. «Необхідність обльоту території непідконтрольних...

Через необхідність обльоту території РФ стає невигідним транзитне підвезення пасажирів зі східного напрямку для пересадки в аеропорту «Бориспіль».

Про це заявив Євгеній Дихне, новий президент авіакомпанії «МАУ», передає Мінфін.

«Необхідність обльоту території непідконтрольних східних регіонів України, Криму, а також території Російської Федерації передбачає збільшення маршруту польоту, а отже, і витрат непомірно дорого авіапалива. Це робить МАУ неконкурентними як по часу в дорозі, так і по вартості перельоту. Крім того, це порушує хабову бізнес-модель авіакомпанії, адже підвезення пасажирів зі східного напрямку для пересадки у „Борисполі“ стає невигідним», — розповів Дихне.

Транзитний авіахаб у бориспільському аеропорту почали розвивати ще з 2011 року. За словами Дихне, створюючи спільно з «Борисполем» авіаційний продукт (хаб), МАУ щорічно нарощує у середньому 20% пасажирів в рік. Від цього виграють всі: держава — поповнення бюджету; працівники — робочі місця і зростання окладів; пасажири — конкурентні ціни (середня вартість авіаквитка МАУ становить 117 дол.) і зручні маршрути. Додатково навколо авіації виникає велика кількість бізнесів.

Однак державна політика, на жаль, перешкоджає подальшому розвитку транзитного потенціалу України. Як пояснює Дихне, для аеропорту «Бориспіль» це виражалося у введенні дивідендів у розмірі 90%, які фактично вилучали у підприємства будь-який фінансовий ресурс для розвитку. Для авіакомпаній це високе фіскальне навантаження (тарифи на аеронавігаційне обслуговування, акцизи на паливо тощо) і необхідність обльоту територій РФ.

«Національний перевізник опинився в значно гірших умовах, ніж його найближчі конкуренти з Туреччини, Польщі, Латвії, і навіть Білорусі», — робить висновок президент МАУ.

Він переконаний, що в цій ситуації треба бути реалістами.

«Мені, як новому президенту авіакомпанії, доступні винятково фінансові інструменти — оптимізація та скорочення. А політичні та законодавчі інструменти підвладні політикам і депутатам… дуже багато залежить від прикордонних, митних, податкових норм міграційного законодавства тощо. У цих сферах потрібна лібералізація, перегляд жорстких правил, які стримують не тільки інтерес іноземців до України, а і розвиток українських авіакомпаній», — говорить Дихне про необхідність проведення ключових реформ в авіагалузі.

категорії
Політика

Публікації по темі