Закон про відходи: корупційні ризики

Створення монополії на систему поводження з відходами: антикорупційний комітет Верховної Ради України підтримав наші основні застереження! Що викликало зауваження? – створення монопольної системи поводження з відходами, яка зобов’язує суб’єктів...

Створення монополії на систему поводження з відходами: антикорупційний комітет Верховної Ради України підтримав наші основні застереження!

Що викликало зауваження?

– створення монопольної системи поводження з відходами, яка зобов’язує суб’єктів господарювання укладати договори із виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами, який визначений безальтернативно (без конкурсних процедур) органом місцевого самоврядування на певній території, на якій знаходиться об’єкт утворення відходів.

Вказане положення:

– відповідно до пункту 5.1 Методології проведення антикорупційної експертизи є корупціогенним фактором;
– суперечить закріпленому в Цивільному кодексі України принципу свободи договору, (статті 6 та 627);
– суперечить частині другій статті 42 Конституції України, згідно з якою держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.

Інші зауваження:

– відсутні нормативи, що встановлюють відсоток відходів, який має бути утилізований;
– фінансування за державним контрактом підприємств, що впроваджують маловідходні технології, утилізують відходи є фактично фінансуванням діяльності за рахунок бюджету комерційних підприємств, що суперечить пункту 1 статті 2 Бюджетного кодексу України;
– проект не містить будь-яких обґрунтувань щодо розміру банківської гарантії бенефіціару: одного мільйона євро.

Що у законопроєкті пропонувалось?

  • ієрархія управління відходами та розширення відповідальності виробника;
  • введення екологічного податку за захоронення відходів;
  • створення Національного переліку відходів, який підлягає регулярному (не рідше ніж раз на 5 років) перегляду та оновленню;
  • доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новими статтями:
    – Надання недостовірної інформації щодо обсягів повторного використання або матеріальної утилізації відходів упаковки;
    – Порушення строків надання інформації щодо обсягів повторного використання або матеріальної утилізації відходів упаковки;
    – Надання послуг з вивезення, утилізації або захоронення побутових відходів без договору.
категорії
НовиниПолітика

Публікації по темі