Чи бути в Україні дорогам з переробленого пластику

Пластик, що викидається можна переробляти у промислових масштабах. 1 тонна пластику зданого у переробку економить 750 кілограм нафти.

Ряд країн у світі активно використовує перероблений пластик у будівництві доріг. Такі дороги з одного боку довговічні, потребують менше витрат на експлуатацію та дешевші у будівництві, з іншого боку – застосування пластику у будівництві доріг певною мірою вирішує проблему з утилізацією пластикових відходів.

Пластик, що викидається можна переробляти у промислових масштабах, наприклад у паливо. 1 тонна пластику зданого у переробку економить 750 кілограм нафти.

Водночас набирає популярність метод застосування пластику, як домішку у бітум, під час будівництва доріг. У таких країнах як Шотландія та Індія цей спосіб отримав широке застосування. В Індії уже збудовано понад 100 тисяч кілометрів доріг із застосуванням цієї технології. Такі дороги мають менше вимог до обслуговування та у порівнянні із звичайним покриттям довговічніші у 3-5 разів.

У якості сировини для дорожнього покриття використовують майже всі види пластикових відходів, але в основному це пляшки з-під води або газованих напоїв. Спочатку їх сортують, після чого очищають, висушують і подрібнюють. Подрібнений пластик змішують і плавлять при температурі близько 170 °C. Потім у розплавлений пластик додають гарячий бітум. Після змішування суміш укладають, як звичайний асфальт.

Як заявляє Ігор Муравський, депутат Жовківської районної ради, голова комісії з питань сільського господарства, екології та раціонального використання природних ресурсів, дороги з пластику довговічніші та несуть менше шкоди екології.

«Асфальт набагато шкідливіший. Пластик не дає такої токсикації та не забруднює земель та річок, як це робить асфальт. Важкі метали, що є в складі бітуму з часом можуть вимиватись та потрапляти в ґрунти та воду. При цьому період розкладання пластику від 400 до 1000 років. Дороги з пластику набагато довговічніші ніж з асфальту, та більш еластичні, вони не стріскаються та є набагато якіснішими. Між іншим у Луцьку є компанія котра робить таке покриття, втім в її послугах чомусь не зацікавлені в Україні», – розповідає Ігор Муравський.

Варто зазначити, що у Львові працює компанія ТзОВ “ІНТЕРПЕТ” котра переробляє пластик, з якого потім роблять нові пляшки, пластикові труби, покрівельні матеріали та інше.

Втім залишається велика кількість пластику котра роками стоїть на Грибовицькому та інших сміттєзвалищах.  Ймовірно переробка та будівництво доріг з додаванням переробленого пластику могла б як здешевити саме будівництво доріг, так і частково вплинути на вирішення проблеми з пластиковими відходами. «Незважаючи на те, що після пожежі на Грибовицькому сміттєзвалищі, сміття туди завозити перестали, існує нагальна потреба в рекультивації сміттєзвалища», – зазначає Ігор Муравський.

Варто зазначити, що у Львівській області за минулий рік відремонтували 600 км доріг виділиливши на це понад 3 млрд грн.

Також нагадаємо, як наголошував Володимир Гройсман, в Україні за 5-10 років планують відремонтувати усі дороги. Втім дороги не вічні, та відремонтувавши одну дорогу, потрібно ремонтувати дві інших, відповідно витрачаючи на це немалі кошти.

Дорогами з пластику, Україна збереже кошти, отримає якісні дороги, та зменшить кількість сміття.

категорії
Суспільство

Публікації по темі