“Безготівкова революція”: віце-президент із розвитку бізнесу Mastercard в Україні про масштаби “перевороту”

Тільки картка: масовий перехід українців на безготівову систему оплати
безготівкова оплата

На українців очікують колосальні зміни: зовсім скоро оплатити будь-які послуги можна буде лише за домогою кредитної картки.

Зараз все частіше можна спостерегти наступну картину: у супермаркетах чи аптеках громадяни надають перевагу розрахунку за допомогою кредитних карток чи, узагалі, безконтактним методом.

Дані Національного банку України підсумовують: за перші шість місяців 2018 р. частка обсягу безготівкових операцій в Україні склала 44,1%, у 2017 р. – була лише 38,3%.

Також додамо, розвиток платіжник карток зосереджує довкола себе все більше і більше прихильників, оскільки прес-служба НБУ повідомляє : “Українці все більше розраховуються безготівково, використовуючи зручні та безпечні інструменти оплати. Як наслідок, за результатами дев’яти місяців 2018 року  частка безготівкових розрахунків у загальному обсязі операцій із використанням платіжних карток, емітованих українськими банками, зросла на 5% у порівнянні з підсумком 2017 року (39,3%) та склала 44,3%.

Цю ситуацію прокоментував Юрій Батхін, віце-президент із розвитку бізнесу Mastercard в Україні. Він стверджує, що розвиток прозорої безготівкової економіки — пріоритет для Mastercard. Українці також обирають безготівковий та цифровий стиль життя, на користь чого свідчить статистика. Наразі, за даними НБУ, за перші три місяці 2019 року загальна кількість платіжних карток в Україні зросла на 4% до 61,8 млн шт, 70% з яких — Mastercard.

Чи такі реформи є перевагою для сучасного українця? Безумовно, оскільки такий вид оплати спрощує побутові речі до мінімуму, а також є вдалою альтернативою попереднім діям.

Юрій Батхін стверджує: “Однією з найпопулярніших платіжних звичок українців стали безконтактні оплати. Зручність, швидкість та безпека платежів в один дотик є вагомим аргументом для поступового переходу українців на cashless”.

Варто зазначити, що це підтверджує і статистика НБУ, згідно з якою частка безготівкових операцій в Україні стабільно зростає і вже становить понад 81% від загальної кількості операцій з платіжними картками. Також сьогодні вже понад 81% торговельних POS-терміналів оснащені безконтактною технологією.

“Одним із потужних драйверів переходу на безконтактні платежі є транспортні рішення, які Mastercard спільно з партнерами реалізовує в Україні. «Безконтактна революція» в транспорті розпочалася з київського метрополітену, де на сьогодні кількість безконтактних оплат на жовтих турнікетах перевищила 60 мільйонів. Щоденно у підземці здійснюється біля 170 тисяч безконтактних оплат проїзду. Сьогодні безконтактна технологія оплати від Mastercard також доступна у київській міській електричці, фунікулерах Києва та Одеси, автобусах Мукачева, трамваях Києва та Львова.” – додає

За словами Юрія Батхіна, окрім безконтактних оплат у транспорті в різних містах України, компанія також розвиває культуру безготівковий платежів у сфері дозвілля — лише в 2018 році Mastercard разом із партнерами перетворили на території без готівки більше 10 фестивалів, серед яких і наймасштабніший у Східній Європі Atlas Weekend. Поряд із цим в 2018 році компанія в партнерстві з українськими банками реалізувала 2 великих проекти з терміналізації та переходу до cashless торговців на ВДНГ і НСК «Олімпійський».

Революція сягає справді значних розмірів , адже безготівка вже займає передові позиції майже у всіх сферах побуту. Це, зокрема, транспортна сфера та інші.

“Серед інших міських проектів, реалізованих компанією Mastercard з партнерами: оплата парковки та пального на АЗК з мобільного, не виходячи з авто; безконтактна оплата в Київському зоопарку, Національному ботанічному саду ім. М. М. Гришка та Національному дендрологічному парку «Софіївка» (Умань)”. – каже представник Mastercard.

Важливим трендом українського платіжного ринку є смартфонізація. Згідно з результатами дослідження Mastercard Digitalization Trust Survey 2019, 87% українців вже розглядають мобільний телефон як альтернативу банківським карткам.

Юрій Батхін вважає, що прагнення українців платити безконтактно з NFC-пристроями зростає щодня. Згідно з даними Mastercard в Україні, у 35 разів за рік (перший квартал 2018 – перший квартал 2019) зросла кількість оплат цифровими гаманцями з Mastercard – тренд, що випереджає світові показники; а Україна вже входить у ТОП-5 країн глобально за кількістю NFC-транзакцій з Mastercard. Найчастіше українці розраховуються смартфоном у продуктових магазинах, транспорті, на заправках, у кафе та ресторанах.

“Також Mastercard активно працює над технологіями, які допомагають вирішити питання включення малого і середнього бізнесу, а також великих торговців, у фінансову систему, адже зараз платіжні термінали мають лише 38% МСБ.”

“У 2018 році компанія Mastercard разом із партнерами реалізувала ряд інноваційних пілотних проектів для прийому безготівкових платежів МСБ на основі технології Mastercard QR та платформи цифрових гаманців Masterpass. Технологія дає змогу розраховуватись з мобільних додатків через динамічний QR код у фізичних торгових точках.”

У грудні 2018 року Mastercard запустила унікальне рішення масового використання QR-коду для оплати товарів у магазинах мережі супермаркетів «Сільпо». Покупці отримали можливість розраховуватися за покупки за допомогою мобільного додатку «Сільпо» – миттєві оплати «в один скан» завдяки Masterpass та QR-коду.

“Також серед нових технологічних рішень Mastercard, які компанія розробляє для малого та середнього бізнесу, – приймання безготівкових платежів за допомогою смартфонів. Завдяки цьому рішенню будь-який мобільний телефон з NFC-чіпом може виконувати функцію платіжного терміналу. Торговці матимуть можливість приймати безготівкові платежі без спеціального обладнання, використовуючи тільки смартфон.

До пріоритетів Mastercard також входить розробка нових сервісів, які пришвидшують для користувачів перехід на безготівковий спосіб життя. До таких рішень належать:

  • Mastercard Identity Check для максимальної безпеки верифікації онлайн;
  • Активна (відбиток пальця, face ID, голосова ідентифікація, сітківка ока) та пасивна (поведінкова) біометрія;
  • Розвиток носимих пристроїв з технологією NFC.”- додає Юрій Батхін

Що ж, “Безготівкова революція” набирає обертів, а ми належимо до її учасників. Власне, спостерігається все більше і більше переваг, які стосуються переходу до безконтакних оплат, а з недоліків – лише питання, скільки часу знадобиться українцям, аби звикнути до цих реформ?

категорії
НовиниСуспільство

Публікації по темі