Інституційний аудит замінить атестацію шкіл: в Україні набув чинності наказ МОН

В експертній групі має бути не більше 12, але не менше 3 членів.

В Україні набув чинності наказ МОН, яким визначено роботу якісно нового механізму перевірки шкіл – інституційного аудиту. На відміну від атестації, що мала наглядово-контрольні функції, він стане інструментом підтримки закладів.

Про це розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич вчора, 16 квітня 2019 року, під час прес-підходу в рамках робочої поїздки в Івано-Франківську область, передає прес-служба МОЗ.

«Інституційний аудит здійснюватиме Державна служба якості освіти та її територіальні органи. Він замінить дискредитовану атестацію, яка давно не відповідала ні потребам шкіл, ні системи освіти, а перетворилася на репресивно-контролюючу машину, яка лише примножувала папери. Роботу закладу оцінюватиме окремо створена експертна група. До її складу входитимуть освітяни, що мають досвід роботи у школі не менше 5 років, вищу педагогічну освіту або вищу кваліфікаційну категорію, а також пройшли спеціальне навчання», – повідомила Лілія Гриневич.

В експертній групі має бути не більше 12, але не менше 3 членів. До її роботи можуть долучити представників громадськості.

Під час оцінювання закладу, зокрема, враховуватимуть думки учасників освітнього процесу. Тому, окрім спостережень за освітньою діяльністю та відвідування навчальних занять, експертна група може проводити опитування серед педпрацівників, а також учнів та батьків.

Передбачено, що інституційний аудит здійснюватиметься за 4 напрямами: освітнє середовище закладу; система оцінювання здобувачів освіти; педагогічна діяльність педпрацівників закладу; управлінські процеси закладу.

«На підставі звіту про проведення аудиту, що включатиме акт перевірки та підготовлені експертами аналітичні довідки, складатиметься висновок і рекомендації для школи. Результати оцінювання відображатимуть досягнення закладу та його потреби, а також визначатимуть рівень якості освітньої діяльності: перший – високий, другий – достатній, третій – вимагає покращення, четвертий – низький. У разі виявлення порушень Держслужба якості освіти надаватиме школі рекомендації та час для роботи над помилками – до 1 року. Якщо ж після визначеного терміну заклад не усуне виявлені негаразди, то ДСЯО, зокрема, зможе рекомендувати засновнику змінити керівника школи або ж взагалі реорганізувати заклад», – пояснила Міністр.

Інституційний аудит здійснюватиметься планово раз на 10 років відповідно до перспективних та річних планів Державної служби якості освіти та її територіальних органів.

Може проводитися й позаплановий аудит. Для цього засновник, керівник закладу, колегіальний орган, наглядова (піклувальна) рада або орган самоврядування має звернутися до територіального органу ДСЯО та обґрунтувати необхідність проведення оцінювання. Крім того, позапланово аудит може проводитися, якщо заклад освіти має низьку якість освітньої діяльності і це підтверджено незалежним зовнішнім моніторингом. Однак він не може бути частіше одного разу на 2 роки та не раніше, ніж через 1 рік після планового.

Триватиме аудит у закладі не більше 10 днів. Але для шкіл, що мають до 50 працівників за календарний рік, оцінювання триватиме не більше 5 днів.

Нагадаємо, як повідомляли раніше, заступник Міністра охорони здоров’я Олександр Лінчевський та радник Міністра Інна Совсун презентували зміни в українській медичній освіті на Світовій конференції Всесвітньої організації медичної освіти “2019 World Federation for Medical Education World Conference (WFME 2019)”.

Конференція відбувається в Сеулі (Корея) з 7 по 10 квітня 2019 року і присвячена забезпеченню якості медичної освіти в ХХІ столітті. Організаторами конференції є Світова федерація медичної освіти – організація, що координує розвиток медичної освіти по всьому світу.

“Конференція в Сеулі дала змогу проаналізувати та порівняти розвиток української медичної освіти з іншими країнами. Потрібно було потрапити до Сеулу, щоб уважніше придивитися до самих себе. Наша буденна та наполеглива праця для розвитку медичної освіти викликають захоплення та визнання авторитетних міжнародних організацій, подяки та компліменти представників інших країн. На мою думку, Україна має всі шанси стати світовим гравцем у медичній академічній та освітній сфері за єдиної, абсолютної умови – не зробимо жодного кроку назад”, – зазначив заступник Міністра Олександр Лінчевський.

категорії
Суспільство

Публікації по темі