#Розмитнибляху: Як на практиці діє Закон №8487 щодо розмитнення авто

У серії матеріалів видання ІА «Вежа» розповість про кожен із етапів розмитнення авто на іноземній реєстрації з власного досвіду.

Цим матеріалом ми розпочинаємо серію матеріалів про те, як на практиці діє Закон №8487 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів», що був прийнятий Верховною радою України 8 лютого 2018 року.

У серії матеріалів видання ІА «Вежа» розповість про кожен із етапів розмитнення авто на іноземній реєстрації, починаючи від зняття з обліку за кордоном та завершуючи отриманням техпаспорту та номерних знаків у Сервісному центрі МВС України.

Варто зазначити, проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів № 8487 був проголосований 8 листопада 2018 року, та підписаний Президентом 23 листопада.

“Всі кошти від цього, від першої й до останньої гривні, підуть до Пенсійного фонду на покриття його дефіциту, на індексації пенсій, на виплати в першу чергу тим, хто отримує мінімальну пенсію. Це чітко й недвозначно передбачено законом” – заявив президент підписуючи зміни до Податкового кодексу.

Відповідно до прийнятих змін Міністерство фінансів внесло зміни до проекту Бюджету-2019 в котрому врахував додатковий ресурс у зв’язку з ухваленням законопроекту № 8487 на рівні 1 млрд гривень.

Нагадаємо, ухвалення змін до Податкового кодексу в частині розмитнення автомобілів супроводжувалось активними протестами по всій Україні. 20 листопада громадська організація “АвтоЄвроСила” заблокувала рух на кількох дорогах державного значення у низці міст і в центрі Києва, вимагаючи скасування цих законів. Учасники акції вимагали скасувати коефіцієнт віку для автомобілів з ЄС в розрахунку вартості акцизу, адже чим “старше” автомобіль, тим вища ставка.

21 листопада акцію “євробляхарів” було призупинено, вони розблокували дороги в низці областей. Підписуючи закон Петро Порошенко звернувся до усіх незадоволених з проханням не проводити жодних акцій протесту. “Без податків не буває армії, без податків не буває доріг, без податків не буває освіти. І державу будують не президенти, не уряди, не депутати, а платники податків. Це має стати аксіомою, і підписання зазначених законів – крок у тому напрямку. Дякую усім за розуміння і здатність до компромісу”, – зазначив Порошенко.

Втім в перші дні після того, як зміни вступили в дію, численні митні пропуски були заблоковані протестувальниками котрі не встигли повернутись до України на своїх авто з іноземною реєстрацією. Зокрема 25 листопада, за повідомленням Державної прикордонної служби, митні пропуски “Устилуг”, “Рава-Руська”, “Ягодин”, “Малий Березний”, “Шегині” і “Краківець” були заблоковані мітингувальниками.

Однак дуже швидко власники авто на іноземній реєстрації примирились з нововведеннями та відправились розмитнювати свої авто.

Одна з основних правок – можливість розмитнення автомобіля старше 8 років. Втім головним каменем спотикання для більшості власників авто з іноземною реєстрацією залишився коефіцієнт віку авто. Єдина поступка від кабміну на користь власників старих авто – коефіцієнт віку не може перевищувати 15. Тобто акциз на 20-річну автівку рахуватиметься із коефіцієнтом віку 15.

“Закон недопрацьований і не чесний по відношенню до всіх категорій, адже цими законами встановлюються різні умови та правила для категорії різних автомобілів. Значний перекіс на користь тих, хто планує купувати дорогі преміум авто, адже тепер вони будуть платити менше, аніж раніше. А той хто хотів купити щось бюджетне будуть змушені платити набагато більше”, – розповів активіст ГО “Доступне авто” Михайло Катрук.

У вартість розмитнення автомобіля входить: ПДВ, ввізне мито, акциз і пенсійний фонд.
Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля. А за ПДВ доведеться заплатити ще 20% від суми митної вартості автомобіля та акцизного збору.

Формула розрахунку акцизу враховує тип двигуна, його об’єм та вік авто. Якщо об’єм бензинового двигуна до 3000см2 , то базова ставка акцизу складе 50 євро, якщо ж понад цього об’єму – 100 євро. Для дизельних двигунів ставка вище. Якщо об’єм дизельного двигуна до 3000см2 , то базова ставка акцизу складе 75 євро, якщо більше – 150 євро. Варто також додати, протягом перших 90 днів після вступу закону в силу акцизний податок зменшується на 50%

Зі свого боку, редакція ІА «Вежа», також вирішили розмитнити авто на іноземній реєстрації аби побачити як процедура розмитнення за новим законом виглядатиме на практиці. Відтак в наступних матеріалах ми пропонуємо Вам дізнатись як виглядає кожен з етапів розмитнення на практиці та побачити як 16-ти річний автомобіль BMW 316i з бензиновим двигуном 1.8 змінив польську прописку на українську.

категорії
НовиниСуспільство

Публікації по темі