У Львові зареєстрували петицію щодо підтримки машинобудівної галузі

Зазначається, що замовниками комунального транспорту, що закуповується за кошти європейських банків, виступають комунальні підприємства великих міст України.

Аналізуючи тендерну документацію на сайті публічних закупівель України Prozorro, інформацію в ЗМІ щодо закупівлі громадського транспорту, розумію, що потрібно змінювати ситуацію, бо йде систематичне розвалення машинобудівної галузі нашої країни.

Про це на своїй сторінці в Facebook повідомив засновник ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига.

“У всіх цивілізованих країнах світу, кредитні зобов’язання використовувались/(-ються) для покращення благ суспільства, а також підтримки економіки країни позичальника коштів через 100% завантаження вітчизняних підприємств.
В Україні дедалі частіше складається дуже недержавницька позиція під час закупівель комунального транспорту (трамваїв, тролейбусів, автобусів, електробусів, вагонів метро) для великих міст залучаються інвестиційні кошти європейських банків, а саме Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку”. – йдеться у тексті петиції.

Також зазначається, що замовниками комунального транспорту, що закуповується за кошти європейських банків, виступають комунальні підприємства великих міст України. Європейський інвестиційний банк у своєму керівництві із закупівель передбачає (п. 3.7.9 керівництва) можливість надавати 15% різницю при пільговому тарифі для товарів, які вироблені чи створені у країні замовника (визначаються як такі, що містять мінімум 30% місцевого готового продукту).

“Проте на даний час жодне з міст України не скористалось можливістю надати преференції саме вітчизняним виробникам. В той же час при відсутності ввізних мит на ввезення комунального транспорту з країн СНД, перемогу у публічних торгах здобувають іноземні постачальники, що в свою чергу призводить до того, що відсутні замовлення на заводах машинобудівної галузі України і через це заводи вимушені відправляти працівників у відпустки за свій рахунок”. – повідомляється.

Складається ситуація, коли двічі віддають кошти закордон і наша економіка залишається з нічим, перший раз коли ми віддаємо кошти за товар (трамвай, тролейбус, автобус, електробус, вагон метро), а другий раз коли віддаємо тіло кредиту із відсотками. Така ситуація є неприпустимою особливо в час війни, щоб національні підприємства, які можуть бути перепрофільовані за потреби були без роботи.

Автор петиції, сам Святослав Товстига звертається із проханням зобов’язати замовників комунального транспорту (трамваїв, тролейбусів, автобусів, електробусів, вагонів метро) при закупівлі транспорту за кошти Європейського інвестиційного банку надавати 15% різницю при пільговому тарифі для товарів, які вироблені чи створені у країні замовника (визначаються як такі, що містять мінімум 30% місцевого готового продукту).

Читайте нас у Telegram.

категорії
ЕкономікаНовиниСуспільство

Публікації по темі