Україна експортує найбільше печива в Білорусь

В даний час на українському ринку печива присутні п'ять великих кондитерських компаній і близько 120 менших підприємств.

Події 2014 року надали відчутний негативний вплив на даний ринок, оскільки частина кондитерських підприємств залишилися на непідконтрольній території або в районах бойових дій, що призвело до зниження обсягів виробництва. Одночасно, падіння купівельної спроможності українців стало причиною скорочення внутрішнього споживання, а погіршення відносин з Росією спричинило за собою зменшення експорту в цю країну.

Компанією Pro-Consulting проведено аналіз ринку печива в Україні, що дозволило визначити його поточні параметри і спрогнозувати ймовірні тренди розвитку на перспективу.

В даний час на українському ринку печива присутні п’ять великих кондитерських компаній і близько 120 менших підприємств, діяльність останніх, як правило, обмежується регіоном розташування, конкуренцію їм створюють численні міні-пекарні, які збували продукцію через власні магазини, лотки і кафе.

Вітчизняні виробники повністю задовольняють внутрішній попит на печиво в Україні, хоча його виробництво на душу населення в 2018 році було менше, ніж в 2016-му. Імпортне печиво, хоча і можна знайти на полицях наших супермаркетів, але його поставки мізерні порівняно із загальним обсягом ринку.

Головними покупцями українського печива на міжнародному ринку є Білорусь з часткою 18,4%, Молдова – 9,5%, Казахстан – 9%, Польща – 7,2%. У порівнянні з 2016 роком, частка Білорусі в експорті печива майже подвоїлася, а частка Казахстану приблизно на стільки ж скоротилася.

У процесі аналізу ринку печива в Україні був зафіксований високий рівень конкуренції серед виробників за увагу покупця. Споживачі низького цінового сегмента при здійсненні вибору орієнтуються, головним чином, на вартість печива, а при покупці дорожчої продукції на перше місце виходять його смакові характеристики.

При просуванні на ринку того чи іншого бренду печива важливу роль відіграє упаковка – її дизайн та інформативність. Крім того, поширюється в світі тренд боротьби із забрудненням навколишнього середовища, посилюється значення екологічності пакувального матеріалу.

За результатами проведеного дослідження ринку печива в Україні можна прогнозувати збереження обсягів виробництва на сьогоднішньому рівні в найближчі роки. Собівартість випуску печива і ціни на нього в точках продажів будуть рости в міру подорожчання сировини. Зі збільшенням купівельної спроможності населення нашої країни, в магазинах з’явиться більше дорогого імпортного печива, а параметри експорту будуть залежати від переваг іноземних покупців і активності їх українських партнерів.

 

категорії
Суспільство

Публікації по темі