“Укрзалізниця” попросила 7 мільярдів із держбюджету на придбання пасажирських вагонів

Укрзалізниця звернулась до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з проханням про державну підтримку залізничних перевезень.

Укрзалізниця звернулась до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з проханням про державну підтримку залізничних перевезень.

Про це повідомив директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Загалом у зверненні йдеться про 7,1 млрд відповідних призначень з Державного бюджету. Бюджетні кошти мають виділятись відповідно до статей 9 та 10 Закону України «Про залізничний транспорт».

«Тільки факти: пасажирські електровози у нас зношені на 100%, а парк пасажирських вагонів з 1992 року зменшився більше ніж удвічі. З 7,1 млрд грн, про які ми клопочемо,  – 2,2 млрд грн недоотримана компенсація за перевезення пільгових категорій пасажирів за 2016-2018 роки та 4,9 млрд грн капітальних витрат на пасажирські перевезення, які фактично були здійснені Укрзалізницею протягом 2016-2018 років у зв’язку з невиконанням статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт. За цю суму у 7 млрд грн ми змогли б придбати понад 60 пасажирських локомотивів, або 250 пасажирських вагонів, або 15 нових 10-вагонних електричок», — зазначив Андрій Рязанцев.

За його словами, фізичне та моральне старіння інфраструктури та рухомого складу Укрзалізниці є наслідком того, що суспільні послуги з пасажирських перевезень компанія надає за тарифами, нижчими економічно обґрунтованого рівня. Перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, до якого товариство змушене вдаватись, негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі в цілому. Недоотримані кошти Укрзалізниці не компенсуються. «Укрзалізниця не знає жодного випадку у своїй історії, коли ці статті закону виконувались», — прокоментував Андрій Рязанцев.

У той же час, наголосив директор з економіки і фінансів  Укрзалізниці, відповідно до статей 9 та 10 Закону України «Про залізничний транспорт», тарифи на залізничні перевезення повинні встановлюватися з урахуванням інвестиційної складової, а будівництво і реконструкція об’єктів залізничного транспорту, придбання рухомого складу для перевезень пасажирів, як і компенсація збитків від перевезення пільгових категорій громадян, мають здійснюватися із залученням коштів державного та місцевих бюджетів.

Тому відповідальним і виправданим, на його думку, було б передбачити необхідні кошти у Державному бюджеті.  Тим більше, що за  аудованою звітністю компанії E&Y за 2018 рік, збитки Укрзалізниці від пасажирських перевезень склали понад 12 млрд грн і це значно більше, ніж кошти, про які клопоче Укрзалізниця.

Нагадаємо, що у 2018 році Укрзалізниця покращила ефективність використання грошових коштів та провела необхідну підготовчу роботу для залучення запозичень з міжнародних ринків капіталу.

У рамках тісної співпраці з міжнародними фінансовими організаціями у 2018 році було підписано кілька стратегічних угод, які в подальшому сприятимуть зменшенню частки зносу основних фондів АТ «Укрзалізниця» та покращенню інфраструктури. «Компанія використовує різноманітні інструменти залучення фінансових ресурсів та є відповідальним позичальником, який тісно співпрацює у тому числі з міжнародними фінансовими організаціями», — зазначив Андрій Рязанцев.

категорії
ЕкономікаСуспільство

Публікації по темі