Уляна Супрун описала інструкцію для пацієнтів, які постраждали від неправомірних дій медпрацівників

Фіксація таких скарг допомагає довести, що в конкретній лікарні справді були випадки порушення прав пацієнтів.

Уляна Супрун наголосила, що кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення й отримати компенсацію, якщо його здоров’ю заподіяно шкоди. Відповідачем завжди є роботодавець — заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.

Про це йдеться на офіційній сторінці у Facebook в.о. міністра охорони здоров’ю Уляни Супрун.

Глава МОЗ зауважила, що фіксація таких скарг допомагає довести, що в конкретній лікарні справді були випадки порушення прав пацієнтів. Пацієнти, яким виповнилось 18 років, можуть захищати свої права особисто, через представника або ж колективно (коли скаргу подає група людей). Неповнолітні чи недієздатні особи — через законних представників.

Оптимальний варіант — письмове звернення: зареєстрована заява зобов’язує установу надати відповідь. «Тож якщо особисто приносите заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо надсилаєте поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення. Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь — це вимога Закону України Про звернення громадян», – наголосила Уляна Супрун.

У заяві необхідно вказати прізвище, ім’я, по батькові повністю, місце проживання, суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги, підпис і дату. Із письмовою заявою/скаргою можна звернутись до головного лікаря і попросити її зареєструвати.

Якщо не вдалося владнати ситуацію, необхідно звернутись у департамент/управління охорони здоров’я міста чи області із письмовою заявою/скаргою. Уляна Супрун радить звернутись на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади, або на гарячу лінію уряду за телефоном 1545.

За даними Уляни Супрун, будь-який громадянин має право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії в міських, районних, обласних департаментах охорони здоров’я, а також КЕК МОЗ України. Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту — від випадків з розбіжністю діагнозів до летальних.

Якщо пацієнт не погоджується з рішенням, яке він отримав після своєї скарги, він має право подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня. Наприклад, якщо не вдалося владнати ситуацію на рівні головного лікаря — подати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я. Звертатися можна протягом місяця після ознайомлення з рішенням.

Звернення, які не потребують додаткового вивчення, розглядаються до 15 днів. Звернення, які потребують додаткового вивчення – до 30 днів. Звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін – до 45 днів.

Нагадаємо, раніше повідомляли, що Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження, яке дозволяє Уляні Супрун виконувати обов’язки міністра охорони здоров’я України, крім виключних повноважень Міністра як члена Кабінету Міністрів України.

“Щоби забезпечити безперервність роботи МОЗ України, сьогодні, 13 лютого, Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження, яке дозволяє в.о. міністру охорони здоров’я доктору Уляна Супрун виконувати обов’язки Міністра охорони здоров’я України, крім виключних повноважень Міністра як члена Кабінету Міністрів України, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1096 “Про порядок виконання обов’язків міністра у разі його тимчасової відсутності”, – йдеться в повідомленні.

Як зазначили у МОЗ, розпорядження дозволяє затвердити розподіл вакцин і ліків у регіони, відправити на закордонне лікування 44 українців, продовжити процес будівництва дитячої лікарні “ОХМАТДИТ” та закупівлю обладнання та інші рішення, що потребують негайного затвердження.

категорії
Суспільство

Публікації по темі