Збиткові ЛКП: куди йдуть гроші АТП №1

Одним із таких комунальних підприємств є ЛК АТП №1 із збитком в понад 58 мільйонів гривень.

Комунальні підприємства Львова, за 2018 рік загалом понесли збитки у розмірі понад пів мільярда гривень. Одним із таких комунальних підприємств є ЛК АТП №1 із збитком в понад 58 мільйонів гривень.

Про це йдеться у фінансовій документації Львівського комунального АТП №1, що були наданні як відповідь на інформаційний запит редакції ІА «Вежа».

Згідно з Звітом про Виконання фінансового плану ЛК АТП №1, загальні надходження в 2018 році становили 130 млн 636 тисяч гривень. З них виручка від наданих послуг маршрутних перевезень становила 112 млн 299 тис грн, дохід з реклами – 685 тисяч гривень, дохід від оренди – 412 тисяч, відшкодування завданих збитків – 2 млн 580 тисяч, а також субвенція з міського бюджету за перевезення пільгових категорій громадян – 14 млн 661 тис грн.

Варто зазначити, що у 2018 році вартість проїзду в міському громадському транспорті становила 5 гривень. Таким чином, згідно офіційних документів, комунальний перевізник заробив в середньому за місяць 9,3 млн гривень, іншими словами перевіз протягом місяця лише 1,8 млн пасажирів, що оплачують проїзд.

Водночас місто відшкодувало ЛК АТП №1 за перевезення пільгових категорій громадян 14,6 млн гривень, що на 9 млн 674 тисячі гривень більше запланованого.

Окрім обслуговування міських маршрутів, підприємство надає послуги внутрішнього перевезення у Львові та по Україні, здійснює туристичні перевезення, міжнародні трансфери, багатоденні перевезення та транспортне обслуговування весіль, корпоративів, днів народжень та інших заходів. Незважаючи на широкий спектр послуг, дохід від перевезень пасажирів та оренди, за минулий рік становив лише 412 тис грн.

Натомість збиток Львівського комунального АТП №1 у 2018 році сягнув 58 млн 162 тис грн. Таких збитків підприємство зазнало через значні витрати. Основні з них стосувались оплати товарів, робіт та послуг – за них підприємство сплатило 105,8 млн гривень. Іще 109 тисяч було витрачено на відрядження, що на 42 тисячі більше запланованої суми.

На виплату заробітної плати водіїв підприємство витратило 27,4 млн гривень. Варто зазначити, що виходячи із поданих декларацій, заробітна плата водіїв дещо перевищує мінімальну. Зокрема водій Романович Михайло задекларував 57 тисяч 862 гривень доходу, тобто близько 5 тисяч гривень заробітної платні на місяць.

Натомість керівництво АТП №1 отримує заробітну платню понад тисячу доларів на місяць. До прикладу директор Орест Хамула задекларував 524,5 тисяч гривень заробітної платні, або близько 43 тисяч гривень на місяць.

Заступник директора з безпеки руку та заступник директора з економіки та фінансів мають трішки меншу зарплату – 37 тис грн на місяць. А середня зарплата начальника юридичної служби становить близько 36 тисяч грн.

Варто зазначити те, що дані про заробітну плату станом на 2018 рік. Враховуючи те, що однією з причин підняття тарифів на проїзд з лютого 2019 було збільшення офіційної мінімальної заробітної плати, ймовірно зарплати вище зазначених посад на підприємстві також зростуть.

Також зазначимо, станом на кінець 2018 року вартість основних засобів підприємства зросла на 360 млн 652 тис грн, та становила більше 684 млн гривень. Зокрема, вартість основних засобів зросла за рахунок придбання 150 нових автобусів білоруського виробництва МАЗ та виробництва ТОВ Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс».

Наголосимо, у відповідь на інформаційний запит редакції ІА «Вежа» щодо загальної кількості автобусів на підприємстві, ЛК АТП №1 ігноруючи закон «Про доступ до публічної інформації» зазначили, що вони не є розпорядниками такої інформації, та не можуть її надати.

Втім, згідно інформації порталу Youcontrol, на балансі підприємства знаходиться 426 транспортних засоби з котрих 420 автобусів. Окрім автобусів підприємство утримує 6 мікроавтобусів: Mersedes-benz Vito, Mersedes-benz 410 D, два Opel Vivaro, та два Renault Trafic. Окрім того, підприємством орендуються автобуси, сплата оренди котрих становить 5 млн гривень.

На обслуговування своїх автобусів комунальне підприємство минулого року використало 8,9 млн гривень, при запланованих 9,2 мільйонів. Окрім того на купівлю та обслуговування GPS трекерів на автобусах, минулого року витратили 578 тис гривень при запланованих 391 тисячі.

Варто наголосити, що згідно із Звітом про фінансові результати, наданим нам Львівським комунальним АТП №1, збиток у 2018 році становить 58 млн 162 тис грн, втім у звіті із виконання фінансового плану сума збитку відрізняється на 7 млн гривень – 65 млн 166 тисяч гривень.

категорії
Новини ЛьвівщиниСуспільство

Публікації по темі