Звільнити аби мовчав: колишній працівник АТП №1 бореться за правду

Мирослав Береза, колишній працівник ЛКП АТП №1, через розголошення схем підприємства, уже другий рік шукає справедливість у судах Львова.

Мирослав Береза, колишній працівник ЛКП АТП №1, через розголошення схем підприємства, уже другий рік шукає справедливість у судах Львова. Журналіст ІА «Вежа» поспілкувався із колишнім працівником АТП, та вирішив розібратись що саме приховується за дверима підприємства.

Мирослав Береза є учасником бойових дій та добровольцем у ЗСУ в 2014 році. Опісля 2-х річної служби в АТО, повернувся у Львів та влаштувався на роботу у Львівське комунальне підприємство АТП №1.

«Півтори роки я працював водієм на маршруті 3А, за час роботи зіштовхнувся із багатьма проблемами з якими працюють водії. Все що мене турбувало я зміг озвучити 20 лютого 2018 року, коли на підприємстві відбулись збори, на територію ЛКП АТП №1 тоді не пускали ні журналістів, ні депутатів», – зазначив Мирослав Береза.

За його словами, на підприємстві діє система необлікованої готівки, ненормовані робочі графіки, та «чорна» бухгалтерія.

Починаючи від заїзду автобуса на територію діє схема «чорної» готівки, водії повинні платити навіть за мийку автобуса. Станом на 2017-2018 рік, вартість мийки автобуса становила 40 грн, медогляд – 10 грн, охоронцю – 5 грн.

«Опісля того як водії заїжджають на територію, в першу чергу вони платять охоронцю, на час моєї роботи це становило 5 грн, далі за послуги мийки автобуса 40 грн, для отримання дорожнього листа потрібно заплатити 10 грн диспетчеру, опісля водії проходять лікаря, медогляд коштує 10 грн, на виїзді із естакади потрібно ще заплатити механіку. Звісно що це все неофіційно, та без квитанцій. На час моєї роботи було більше 300 одиниць автобусів, і відповідно всі ці суми кожного дня множаться на 300», – розповідає Мирослав Береза

Сума виручки водіїв за день не залежить від кількості перевезених пасажирів. На підприємстві є встановлені та затвердженні фіксовані планові виручки, котрі залежать від кількості рейсів. Так, у жовтні 2017 року за 15 здійснених рейсів водій повинен був здати в «касу» 3 тис грн, це при тарифі  перевезення у 5 грн.

Окрім того, у водіїв ненормований робочий графік. До прикладу, водій приїжджає на підприємство о 5 годині ранку, в 6 годині виїжджає із підприємства на маршрут, та знаходиться за кермом до 23:00 – 00:00, та ще дві години на території автопарку, проте за ці години підприємство оплати не проводить. У табелях обліку робочого часу, вказується що водії працюють не більше 7-8 годин.

«Держпраця за моєю заявою проводила перевірку ЛКП АТП №1, проте вони начебто не знайшли порушень. Окрім того, на підприємстві діє чорна бухгалтерія і серед виплат заробітної плати. У день зарплати я розписався у виданій мені відомості, проте бухгалтер витягнула ще одну відомість де окрім зданого плану за день, а саме 3 тис 52 грн, я повинен віддати ще й заборгованість у сумі 2 тис 392 грн. Борги приписуються за не здачі планів, перевитрату палива і т.д.», – зазначив Мирослав Береза.

Він зазначає, саме після того як він розповів правду – його звільнили. «Я заважав розкрадати бюджетні кошти, наживатися на необлікованій готівці. Таким чином вони заставляють водія обкрадати мешканців міста котрі розраховуються готівкою, саме тому я вимагав введення електронного квитка», – наголошує Мирослав Береза

Колишній працівник АТП уже рік судиться за незаконне звільнення, та поновлення на роботі. Із 11 призначених судових засідань, Орест Хамула, як директор ЛКП АТП №1, жодного разу не з’являвся на засіданні. За результатами розгляду справи у Сихівському районному суді, звільнення визнали незаконним та працівник мав бути поновленим на роботі. «Адміністрація ЛКП АТП №1 направила мене на комісію, яку я пройшов в госпрозрахунковій поліклініці. Після того як я приніс довідку в АТП, мені сказали чекати наказ про допуск до роботи, очікування затягнулось на тиждень часу. Мене викликали наприкінці тижня до адміністрації підприємства, та ознайомили із наказом про звільнення, по статті. Причиною звільнення слугували прогули, котрі були написані заднім числом», – розповів Мирослав Береза.

«Окрім того, до мене дійшли слухи із міської ради, що ЛКП АТП №1 посилається на те, що я перебував у зоні бойових дій, та керівництво підприємства не хоче допускати до роботи із людьми та транспортом. Я вважаю це відвертою дискримінацією. На зустрічі із мером Львова, мене запевнили що створена робоча група котра буде розбиратись у даній ситуації», – зазначив Мирослав Береза.

Варто зазначити, що на перше рішення суду щодо незаконного звільнення, ЛКП АТП №1 подало апеляцію, наразі триває судовий процес. Окрім того, директор АТП Орест Хамула подав позов до суду щодо захисті честі, гідності і ділової репутації,  та вимагає у колишнього працівника матеріальну компенсацію,  у свою чергу Мирослав Береза подав зустрічний позов.

Редакція ІА «Вежа» слідкує за розвитком подій, та у подальшому поспілкується із представниками Львівської міської ради щодо даної ситуації.

 

категорії
НовиниСуспільство

Публікації по темі